Avatar billede mcgyverking Nybegynder
08. maj 2003 - 02:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan aflæser man cursorens position i et Textarea?

Hejsa,

Jeg vil gerne kunne udføre samme "stunt" som på flg. side : http://pub24.ezboard.com/fvalsadiesforumfrm1.showAddReplyScreenFromWeb?topicID=28.topic ...

Hvis man trykker på en af de små ikoner indsættes de automatisk i "comment"-feltet... Hvordan gør jeg dette?

Mvh Frederik
Avatar billede vraa Nybegynder
08. maj 2003 - 09:50 #1
Et eks.

Nedenstående sættes på en knap i form som indsætter "<b></b>" i textarea:
onClick="insertAtCaret(this.form.Copy,'B')

Denne funktion bliver kaldt:
function insertAtCaret(TextAreaContent, text)
    {
      if (TextAreaContent.createTextRange && TextAreaContent.caretPos)
      {
        var caretPos = TextAreaContent.caretPos;
        undoLastText = document.all.frmAdd1.Copy.value;
        caretPos.text = '<'+text+'>'+caretPos.text+'</'+text+'>';
          document.all.FinishedText.innerHTML = replace(document.all.frmAdd1.Copy.value,'\n','<BR>');

      }
      else
      alert("Please select some text for formatting");
}
Avatar billede olebole Juniormester
08. maj 2003 - 17:18 #2
<ole>

Og stuntet med JS-fejlene kan du lave med:

<script type="text/JavaScript">
  var bla = "et eller andet;
</script>

Bare lav to af den slags definitioner, hvis du vil have to fejl - ligesom på siden  ;oD

/mvh
</bole>
Avatar billede mcgyverking Nybegynder
09. maj 2003 - 00:11 #3
Hvor kan kan jeg læse mere om "caretPos" ??

Mvh Frederik
Avatar billede vraa Nybegynder
09. maj 2003 - 09:31 #4
Avatar billede mcgyverking Nybegynder
09. maj 2003 - 11:37 #5
Takker... og der står også en masse her: http://www.eksperten.dk/spm/324566 ...

Men tak for alle svar...

Mvh Frederik