Avatar billede japex Nybegynder
07. maj 2003 - 20:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Begrænsning af IP'er med Zyxel Prestige 642

Hvis man har et netværk med 10 maskiner, der er koblet på internettet via en Zyxel Prestige 642 router, men kun ønsker at de 3 ip'er har adgang til internettet, kan man så afskære de andre 7 fra nettet?

IP'erne på maskinerne SKAL forblive de samme, og routeren kører ikke DHCP-server. Det jeg spørger om er egentlig om ovennævnte er muligt med de konfigurationsmuligheder der findes i Zyxel 642 ... jeg ved det kan lade sig gøre i andre routere der kan købes for en plovmand, men hvis man ku spare de penge og bruge Zyxel'en var det jo rart.

På forhånd tak,
Jakob
Avatar billede rubeck Nybegynder
08. maj 2003 - 08:32 #1
Kig i Kapitel 8 i manualen.... :-)
ftp://ftp.zyxel.com/p642r/document/p642r_v1_UsersGuide.pdf

/Rubeck
Avatar billede japex Nybegynder
08. maj 2003 - 16:26 #2
Takker ... ved nærlæsning viste det sig muligt!

Jeg ved ikke om du har lavet dit svar som kommentar fordi du ikke mente det var et reelt svar (måske mere et hint), men jeg vil da mindst give dig halve points for det! Ka' du så få svaret?! :)

/JaPeX
Avatar billede rubeck Nybegynder
09. maj 2003 - 09:04 #3
Takker..... :-) Jeg sov...