Avatar billede delphinarious Nybegynder
07. maj 2003 - 14:35 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hardware error.

Hej.

Min ven har lige købt et Asus A7V8X bundkort og en AMD processor til. Han har fået det sat sammen med sit øvrige udstyr, men er så løbet ind i lidt af et problem... Hver gang computeren starter op, fortæller den at der er en hardware error, og at flere oplysninger kan ses et eller andet sted i BIOS'en... Men i BIOS'en står der ingenting - Så nu står han altså med en computer der ikke engang kan starte op.

Er der nogen der har prøvet noget lignende - Eventuelt med samme bundkort? I så fald, hvordan kom I ud over det?

Hvad er fejlen? Han bliver nødt til at kommunikere med jer igennem mig, da hans computer jo ikke kører..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
07. maj 2003 - 14:42 #1
han bliver nødt til at geninstallere!
han har jo lissom et nyt mb etc som han ikke kan bruge sin gamle version af windows sammen med (pga. driverne)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. maj 2003 - 14:43 #2
Tjaa...umiddelbart vil jeg sige at han skal fjerne alt i maskinen bortset fra grafikkort og så se om den stadig brokker sig. Derefter sætte tingene tilbage en ad gangen for at se hvornår fejlen kommer igen.
Avatar billede delphinarious Nybegynder
07. maj 2003 - 14:45 #3
metal_hansen >>>> Jo jo, selvføleligt skal han geninstallere Windows, men han skal jo lige have computeren til at kunne boote før han kan gøre det, ikke sandt? Og så langt når den bare ikke, for den fortæller om en hardware-error og sender ham ind i bios...

tonnybrandt >>> Det er prøvet - Det var det samme...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
07. maj 2003 - 14:47 #4
darkey > hvorfor skal han ha den til at boote?
det er da bare i med xp skiven og installere..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. maj 2003 - 14:47 #5
Umiddelbart ville jeg pille batteriet ud og vente nogle sekunder med at sætte det i igen, for at resette bios. Derefter ind i bios og loade setup defaults.
Avatar billede vic256 Nybegynder
07. maj 2003 - 14:48 #6
Prøv at resette BIOS'en.. Typisk gør man det ved at fjerne Li-Ion CMOS batteriet og kortslutter to punkter på bundkortet (De to punkter bør stå anført i manualen..) ..

Har har haft lignende hjertesorger over et Asus A7V i tidernes morgen...
Avatar billede vic256 Nybegynder
07. maj 2003 - 14:48 #7
Ups.. To sjæle, een tanke...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. maj 2003 - 14:48 #8
metal_hansen >> Tror du misforstår spørgsmålet. Den kan ikke komme så langt at den skal til at loade et styresystem.
Avatar billede delphinarious Nybegynder
07. maj 2003 - 14:49 #9
metal_hansen >>>> Det er jo også at boote...

tonnybrandt >>>>> Lyder som et godt bud - Jeg lader det gå videre.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
07. maj 2003 - 14:51 #10
ja jeg misforstår det vist - håber jeg... hehe
Avatar billede smalle Nybegynder
07. maj 2003 - 14:52 #11
Gør som tonnybrandt siger , men batteriet skal være ude i et par minutter .
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
07. maj 2003 - 14:58 #12
jeg tror altså jeg har ret - men nevermind.. *GG*
Avatar billede delphinarious Nybegynder
07. maj 2003 - 15:55 #13
metal_hansen >>>> Altså det er menneskeligt at tage fejl, så fred være med det - Men indse nu at du ikke har ret!! Der kan ikke installeres noget software på computeren, før opsætningen i BIOS'en er på plads. CD-rom-drev, diskette-drev, harddiske og lignende er slet ikke tilsluttet endnu!
Avatar billede meyerj Nybegynder
07. maj 2003 - 16:31 #14
Jeg har haft et ligende problem med et Abit bundkort. Lige så snart jeg trykkede på power lukkede den ned igen. Det skyldtes at der under processoren sad en lille termostat som målte temparaturen. Jeg havde ved en fejl slået noget fra i Bios, hvilket resulterede i det beskrevne problem.

Jeg prøvede alt mht. at fjerne bios batteri, men det hjalp ikke noget. Løsningen var fysisk at resette bundkortet ved at flytte en jumper og følge en nærmere beskrevet instruktion i manualen....

Det er blot en tanke, men med de hurtige processore lyder det meget sandsynligt. ....

Bibber pc'en ved opstart?? Det kan også tænkes at Ram modulerne ikke passer med det nye bundkort... det vil give samme resultat
Avatar billede delphinarious Nybegynder
11. januar 2006 - 09:39 #15
Jeg tror sq lige jeg lukker den gamle svend her. :-)

meyerj >> jeg husker ærligt talt ikke om det var løsningen, men du får lige pointsne. :-)