Avatar billede matzon Nybegynder
07. maj 2003 - 11:55 Der er 4 kommentarer

MDI Close problemer

Har en Form, som har op til flere MDI childs. En eller flere af disse children, canceller closing eventet når de lukkes, idet at de heller vil hide/show når de aktiveres.

So Far So Good.

Når man så lukker hoved formen, sendes Closing eventet FØRST til alle MDI Children, da en af disse children canceller eventet, får hoved formen ikke Closing eventet. Dette resulterer i at vil man lukke applikationen skal man trykke n gange på close knappen (hvor n er antallet af forms der hide ved close).

For at gøre det sjovere:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfsystemwindowsformsformclassclosingtopic.asp
"...Canceling the Closing event of an MDI child form does not prevent the Closing event of the MDI parent form from being raised..."
Øhh jo, det er jo netop det der sker!!

Jeg har umiddelbart ikke haft success med at få eventet før children (eller på anden måde skelne mellem om det er parent exit eller child exit knap der er blevet trykket på). Nogen forslag?

Alternativt, har jeg prøvet ikke at cancelle Close event, og kun nøjes med at hide child forms, men det resulterer i forms jeg ikke kan vise igen ved at kalde show.

I VB6 var det simpelt, idet at jeg kunne check QueryUnload - men det kan jeg jo ikke mere...
Avatar billede matzon Nybegynder
07. maj 2003 - 14:18 #1
k, fandt en delvis løsning:
http://www.syncfusion.com/faq/winforms/search/862.asp

MEN vil jeg helst ikke bruge, da den kræver at jeg modificerer SAMTLIGE childforms...
Avatar billede bernhof Nybegynder
26. juni 2003 - 13:18 #2
Hvorfor kan du ikke skelne mellem parent og child exit knap? De har vel forskellige navne?
Avatar billede bernhof Nybegynder
14. september 2004 - 10:53 #3
Any news, matzon?
Avatar billede bernhof Nybegynder
15. februar 2006 - 15:12 #4
Gammelt spm :-)

Fandt du nogensinde ud af det?