Avatar billede intel4004 Novice
07. maj 2003 - 11:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Få dato og klokkeslet på uploadet fil

Jeg sidder med et system til at uploade filer. Men jeg har et problem, da jeg gerne vil have vist disse filer i en tabel, med filnavn, filstørrelse og dato og klokkeslet. Denne timestamp for filen er ikke hvornår den er uploadet, men den originale fil's timestamp. Altså det man få hvis man siger filectime() på en fil der ligger på serverens filsystem. Problemet er at jeg godt nok får den uploadede fils timestamp, men den er jo lige oprettet på filsystemet, derfor er denne jo identisk med hvornår filen blev uploadet...

Kan man evt. få fat i timestamp for den lokale fil på klienten som uploader, evt. med noget javascript???

Intel4004
Avatar billede intel4004 Novice
07. maj 2003 - 13:13 #1
Er der ikke en som har et forslag??

Intel4004
Avatar billede sonnyvj Nybegynder
07. maj 2003 - 13:42 #2
Prøv det her
<?
$s = filectime("/var/www/html/test.php");
$chg = date("F j, Y", $s);
echo("Updated on " . $chg . "\n");
?>

eller det her

<?php
// outputs e.g.  somefile.txt was last modified: December 29 2002 22:16:23.

$filename = 'somefile.txt';
if (file_exists($filename)) {
    echo "$filename was last modified: " . date ("F d Y H:i:s.", filemtime($filename));
}
?>
Avatar billede intel4004 Novice
07. maj 2003 - 14:59 #3
sonnyvj>
Jep - det fungerer sikkert fint, men ikke i mit tilfælde. Når filen oprettes på filens filsystem, ja så ændres den originale fils timestamp til "nu", altså tiden ved filens oprettelse på serveren. Dette er ikke brugbart da fillisten skal vise hvornår filen blev ændret sidst...ikke uploadet.

Er dette muligt at gøre med javascripts ? Altså at se en lokal fils timestamp for sidste ændring...

PS: filemtime() fungerer heller ikke...

Intel4004
Avatar billede intel4004 Novice
19. maj 2003 - 16:36 #4
Ingen der har en løsning her? Eller er det et kendt paradoks ved filupload til eksterne filsystemer??

Intel4004
Avatar billede intel4004 Novice
22. juni 2003 - 13:10 #5
Lukker