Avatar billede richardski Praktikant
07. maj 2003 - 08:39 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Hvilke Højtalere

Kan nogle hjælpe mig med mit valg af gode pc-højtalere, evt. hvor jeg kan slå op og sammenligne priser også?
Avatar billede impulze Nybegynder
07. maj 2003 - 08:45 #2
Jeg vil sige: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384597927
Jeg har selv 5.1, men mine venner har 6.1 og det er bare gur!!!!!
Avatar billede impulze Nybegynder
07. maj 2003 - 08:48 #3
Vis du vil have noget for penge, men lidt dyrt men også de bedste:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384597903
Avatar billede chalde Seniormester
07. maj 2003 - 08:50 #4
Så er spørgsmålet.... Hvor mange??
2stk?
2stk +sub?
5.1?
6.1?
7.1?
Avatar billede impulze Nybegynder
07. maj 2003 - 08:52 #5
5.1 eller 6.1! Surround-højttalere med sub giver den bedst lyd i alt!
Avatar billede chalde Seniormester
07. maj 2003 - 08:52 #6
Det vil nemlig være penge ud af vinduet at købe et x.1 sæt, hvis du ikke skal bruge sorround...
Avatar billede chalde Seniormester
07. maj 2003 - 08:53 #7
impulze -> Jeg synes nu min forstærker, sammen med 2x250w højtalere klare det meget fint.. spiller meget, og laver selv musik, men har ikke behov for mere end stereo...
Avatar billede impulze Nybegynder
07. maj 2003 - 08:55 #8
men det går jo også an på hvad han skal bruge dem til... fx til at se film eller høre musik...

Men hvis det skal være surround, vil jeg sige det skal være inden for Creative da de laver de bedste højttalere og lyd kort!
Avatar billede chalde Seniormester
07. maj 2003 - 08:59 #9
impulze -> enig... men ser selv meget film, og musik er mit liv :->
Skal selv til og ud og købe nyt... Et par sennheiser høretelefoner til 900-1000kr....
Men det er en smagssag.... Nogle SKAL bare have sorround... Det behøves ikke (for mig).. specielt ikke til musik, da dette foregår bedst i høretelefoner...
Man skal også lige tænke på pladsen... Hvis man skal have sorround, skal man have plads til og stille alle højtalerne op perfekt, ellers er det ligegyldigt...
Avatar billede impulze Nybegynder
07. maj 2003 - 09:03 #10
det er jo det... Der er så meget men skal tænke på med det lyd...

Det er jo bare op til richardski hvad han vil have, fx 2x250w eller x.1... Men høretelefoner kan man jo også købe, da det er bedst til fx spil.
Avatar billede chalde Seniormester
07. maj 2003 - 09:04 #11
impulze -> nemlig... ka ik spille CS uden... :-)
Avatar billede impulze Nybegynder
07. maj 2003 - 09:26 #12
eheheh... Ja min virker ikke mere, så jeg spiller cs med højttaler 5.1.... Ikke så godt lige til det... :( ;D
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
07. maj 2003 - 21:08 #13
tja hvis det skal være 5.1 kunne du jo fx vælge Logitech Z640: http://www.proconsult.dk/katalog/m_til/s_til-spk/mm-spk2/spk-z640.html

men jeg har lige investeret i disse og lyden er faktisk god, både til film, musik og spil ;)
http://www.proconsult.dk/katalog/m_til/s_til-spk/mm-spk/spk-lab011.html
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
20. maj 2003 - 18:31 #14
>>richardski har du fået købt dig nogen højtalere ?
Avatar billede schouwebcoins Nybegynder
21. juli 2003 - 01:30 #15
Jeg stod i samme problem for en måned siden og vurderede om jeg havde brug for sorround sound til min PC. Jeg har i mange år haft helt almindelig højtalere og har været tilfreds med dem.
Jeg besøgte en god ven i foråret og hørte hans højtalere der havde subwoofer tilkoblet. Jeg må sige at jeg var solgt på stedet.
Jeg har nu investeret i et sæt Altec Lansing 5.1 system og jeg har kun ren ros at give. Prisen var kr. 1300.- og det giver jeg gerne igen for endnu et sæt til min stue. Designet af systemet er tidsløst og lyden er fænomenal. UG x og slange er min melding om dette system.
Man får det produkt man gider at betale for !