Avatar billede a_c Nybegynder
07. maj 2003 - 08:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med html mail i visse e-mail klienter

Hej jeg bruger nedenstående til at udsende et nyhedsbrev.
Mit problem er at i visse email klienter bliver en del af headeren skrevet med ud i emailen.
B.la. i notes og også i outlook XP.
Det her laver mailen :
    $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
    $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
    $headers .= "From: ".$myname." <".$myemail.">\r\n";
    $headers .= "To: ".$contactname." <".$contactemail.">\r\n";
    $headers .= "Reply-To: ".$myname." <$myemail>\r\n";
    $headers .= "X-Priority: 1\r\n";
    $headers .= "X-MSMail-Priority: High\r\n";
    $headers .= "X-Mailer: Just My Server";

    $message="<html> \n";
    $message.="<head> \n";
    $message.="<META HTTP-EQUIV=\"Content-Type\" CONTENT=\"text/html;charset=iso-8859-1\"> \n";
    $message.="<STYLE type=\"text/css\">";
    $message.="body {font-size: 12pt; color: black;background-color:#990000}";
    $message.="A:link,A:visited{font-size: 12pt; color:#666666}";
    $message.=".header{font-size: 14pt; color:#CCCCCC}";
    $message.=" </STYLE> \n";
    $message.="<title>Nyhedsbrev</title> \n </head> \n";
    $message.="<body> \n<table align=\"center\" width=\"550\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\" border=\"0\" >\n<tr><td bgcolor=\"#666666\"><p class=\"header\"><b>$sub</b></p></td></tr>";
    $message.="<tr><td bgcolor=\"#DDDDDD\" valign=\"top\">";

    $message.=$mes;
    $message.="</td></tr><tr><td bgcolor=\"#DDDDDD\" align=\"center\" height=\"1\">";
    $message.="\n <p>Du har modtaget denne mail fordi din email adresse er blevet tilmeldt nyhedsbrevet.
    Ønsker du ikke længere at modtage nyhedsbrevet kan du klikke på følgende link :
    </p>";
    $message.="</td></tr></table>\n</body>\n</html>";

    mail($contactemail, $subject, $message, $headers);

Den ender rigtigt som html email men i nogle email klienter kommer dette i toppen :
MIME-Version: 1.0 From: mitdomain.dk To: test Reply-To: mitdomain.dk X-Priority: 1 X-MSMail-Priority: High X-Mailer: Just My Server Message-Id: <20030505192029.B8C7D3F24@srv1.b-one.nu> Date: Mon, 5 May 2003 21:20:29 +0200 (CEST)

Er der nogen der har noget erfaring med dette?

mvh a_c
Avatar billede fri-hash Nybegynder
07. maj 2003 - 08:35 #1
kan det have noget at gøre med om den enkelte emailklient er sat til at vise html-mails eller ren tekst?
Avatar billede andy Nybegynder
07. maj 2003 - 08:37 #2
jeg har ingen anelse om det har nogen indflydelse, men prøv at smidde $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n"; tilsidst.
Avatar billede a_c Nybegynder
07. maj 2003 - 10:06 #3
fri-hash>> Nej det mener jeg ikke for den viser sådan set html mailen godt nok.

andy>> det prøver jeg.
Avatar billede a_c Nybegynder
07. maj 2003 - 15:48 #4
andy>> Nej det hjalp ikke. Det betød bare at notes ikke  læste det som en html mail.
Avatar billede tipsen Nybegynder
07. maj 2003 - 19:47 #5
a_c: Jeg vil foreslå at lave en mail, hvor du både sender en ren tekst-udgave samt en html-udgave af mailen - ved brug af mime - jeg bruger en email-klient, hvor jeg har slået html-visning fra - synes det er meget sjældent, at folk kan finde ud af at lave en mail i html som er hurtigere at læse end en mail i ren tekst.
Avatar billede a_c Nybegynder
22. februar 2005 - 14:18 #6
den lukker jeg vist lige
Avatar billede a_c Nybegynder
22. februar 2005 - 14:19 #7
ups