Avatar billede left Nybegynder
07. maj 2003 - 05:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mid( ) i stored procedure ?

Er det muligt at bruge funktionen Mid() i en stored procedure, så jeg f.eks., som det gøres i ASP, kan få B ved at køre funktionen: Mid("ABC",2,1)
Avatar billede bjornicle Nybegynder
07. maj 2003 - 08:56 #1
du skal nok bruge substring() istedet, men ellers er det stort set det samme
Avatar billede pniels12 Nybegynder
13. juni 2003 - 13:15 #2
Ja du skal bruge substring. Se hvordan den virker herunder:

SUBSTRING
Returns part of a character, binary, text, or image expression. For more information about the valid Microsoft® SQL Server™ data types that can be used with this function, see Data Types.

Syntax
SUBSTRING ( expression , start , length )

Arguments

Expression:
Is a character string, binary string, text, image, a column, or an expression that includes a column. Do not use expressions that include aggregate functions.

Start:
Is an integer that specifies where the substring begins.

Length:
Is an integer that specifies the length of the substring (the number of characters or bytes to return).