Avatar billede pollas Nybegynder
06. maj 2003 - 23:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Minimering af linjehøjde

Har en række linjer med menupunkter, der starter med en lille 'dot' defineret i en style.

<span style="line-height:16px;"><span style="float:left; margin-left:0px; width: 12px; height:10px; background-image: url(dot.gif);"></span><ahref=# class="redlinkspeakers">link1</a><br /></span>
<span style="line-height:16px;"><span style="float:left; margin-left:0px; width: 12px; height:10px; background-image: url(dot.gif);"></span><a href=# class="redlinkspeakers">link2</a><br /></span>
<span style="line-height:16px;"><span style="float:left; margin-left:0px; width: 12px; height:10px; background-image: url(dot.gif);"></span><a href=# class="redlinkspeakers">link3</a><br /></span>

Problemet er, at ovennævnte ikke har samme venstre-margin, men rykker lidt ind for hver ny linje.

Er ikke sikker på dette er den rigtige måde overhovedet, men jeg skal også bare have minimeret afstanden mellem linjerne, samtidig med at jeg kan style hhv. dot'en og linket - så er jeg glad :)

Hvordan gør jeg det smartest?
Avatar billede mortrr Praktikant
06. maj 2003 - 23:25 #1
<br clear="left" style="clear:left" />
eller
<br clear="both" style="clear:both" />

(clear-attributten på br er på vej ud, til fordel for css)
Avatar billede mortrr Praktikant
06. maj 2003 - 23:27 #2
Det var vel egenligt et svar.
Avatar billede mortrr Praktikant
06. maj 2003 - 23:28 #3
Så - nu er den der. ;-)
Avatar billede pollas Nybegynder
06. maj 2003 - 23:45 #4
Du har ret, og jeg har også prøvet det - problemet er, dot'en så optræder på en tom linje mellem mine egne, intenderede linjer... :(
Avatar billede mortrr Praktikant
07. maj 2003 - 00:05 #5
Ikke her.

<span style="line-height:16px;"><span style="float:left; margin-left:0px; width: 12px; height:10px; background-image: url(dot.gif);"></span><a href=# class="redlinkspeakers">link1</a><br clear="both" style="clear:both" /></span>
<span style="line-height:16px;"><span style="float:left; margin-left:0px; width: 12px; height:10px; background-image: url(dot.gif);"></span><a href=# class="redlinkspeakers">link2</a><br clear="both" style="clear:both" /></span>
<span style="line-height:16px;"><span style="float:left; margin-left:0px; width: 12px; height:10px; background-image: url(dot.gif);"></span><a href=# class="redlinkspeakers">link3</a><br clear="both" style="clear:both" /></span>

Men det kan jo være noget i din redlinkspeakers
Avatar billede pollas Nybegynder
07. maj 2003 - 00:21 #6
Til dels redlink... :) Thanx