Avatar billede skovtrold Nybegynder
06. maj 2003 - 22:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Finde bestemt indhold i variabel

Jeg har en variabel som indeholder kildekoden til en HTML-side, hentet via en komponent. Indholdet af variablen vil hele tiden skifte, men det indhold jeg skal bruge vil altid være placeret mellem "<--her-->" og "<!--/her-->".

Hvordan kan jeg lettest trække dette indhold ud, så jeg er sikker på at det er de korrekte data jeg får ud hver gang?

PS: "<--her-->" og "<!--/her-->" er ikke placeret samme sted i filen hver gang.
Avatar billede thaman65 Nybegynder
06. maj 2003 - 22:14 #1
vil du bare se det kan du jo skrive response.write dinvar
Avatar billede skovtrold Nybegynder
06. maj 2003 - 22:19 #2
Jeg formoder ikke dit svar er seriøst ment? :-)
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2003 - 22:20 #3
Du kan finde positionen på "<--her-->" og "<!--/her-->" med InStr og så gøre hvad du nu skal.
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2003 - 22:23 #4
Noget a la
pos1=instr(dinvar, "<--her-->")
pos2=instr(dinvar, "<!--/her-->"
str = mid(dinvar, pos1+9, pos2+11
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2003 - 22:23 #5
Sæt selv ) tilsidst :-)