Avatar billede mr_hood Nybegynder
06. maj 2003 - 21:59 Der er 10 kommentarer

Plads til blæser i top

Hvis jeg gerne vil ha plads til en 80mm blæser i toppen af min kasse, hvad for et bor skal jeg så bruge..? skal det være et jernbor eller sådan noget?? Og skal jeg også bore alle de der huller så luft kan blive suget ind..
Avatar billede skaw Nybegynder
06. maj 2003 - 22:07 #1
du skal købe et 80 mm kopbord det koster 150-200 kr mener jeg tryk ikke for hård når du borer det er nemt til at hugge i husk ekstra handtag på boremaskinen hold god ved maskinen så du ikke kommer galt afsted mvh skaw
Avatar billede skaw Nybegynder
06. maj 2003 - 22:11 #2
hvis du borer huller ? har sat mange i for venner så falder temp med 15/20 grader
med stort frit hul mvh skaw
Avatar billede skaw Nybegynder
06. maj 2003 - 22:14 #3
www.studiedata.dk har blæser og gitter husk at købe skruer med
Avatar billede Kluddermor Juniormester
06. maj 2003 - 22:40 #4
Du kan også bore et 10mm hul med et metalbor, og så derefter omhyggeligt save hul med en el-stiksav med metalklinge. Det værktøj kan de fleste skaffe uden at skulle ofre nogle ekstra penge. Med et gitter på hullet kan man ikke se, hvis dit savearbejde ikke er lige så pænt som med et 80mm kopbor.
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2003 - 22:48 #5
Du køber naturligvis en fil eller en dremel-maskine og sliber hullet pænt og rundt efter du har savet/boret.
Avatar billede skaw Nybegynder
06. maj 2003 - 22:51 #6
ja kanterne er skarpe som et barber blad
Avatar billede skaw Nybegynder
06. maj 2003 - 22:53 #7
det kan laves med en stiksav med metalklinge og et stykke karton så malingen bliver intakt hvis man er tålmodig
Avatar billede fromsej Praktikant
06. maj 2003 - 23:08 #8
Hvis du køber en kopsav ( kopbor ), så husk at købe en til metal.
Men en stiksav er et udmærket alternativ, og altid rar at have.*S*
Avatar billede slem Nybegynder
12. maj 2003 - 10:57 #9
Hvis du ikke er rutineret, så skal du ikke vælge en Dremel løsning! En Dremel er ikke lavet til at skære kurver, kun lige strækninger. Det står endda i manualen. Det kan dog sagtens lade sig gøre med lidt øvelse, men så find lige noget andet at øve dig på end dit kabinet. Du kan iøvrigt finde mange detaljerede guides i at skære med dremel på www.casemodding.dk. De går helt ned i detaljer med omdrejningstal og valg af skæreskiver.
Avatar billede secher_dk Nybegynder
13. juli 2003 - 22:10 #10
Ellers kan du købe en "dremel kopi" det er det samme som en dremel bare billigere ca. 150 kr... sådan en har jeg og den virker ligeså godt!
man kan sagtens skære runde huller med sådan en, bare tag en passer og lav en cirkel på ca. 1 mm mindre end det du skal skære ud og og så sæt den medfølgene slibestykker på når du har skåret hullet ud så slib det til så det er helt rund og hele cirklen er væk...

-SecheR