Avatar billede gleerup Nybegynder
06. maj 2003 - 21:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vise resultat af GET kommando

Jeg laver pt. lille bitte betalings website for mit lokale renseri og anvender wannafinds løsning. De skriver bl.a. på http://www.wannafind.dk/produkter/betalingssystem-faq.asp?do=teknik

"Udover de foruddefinerede variabler som er defineret herefter, har du yderligere mulighed for, at medsende andre variabler der bliver videresendt til din Accepturl via GET. Du kan på den måde lave dynamiske accept sider ud fra din betalings form.

Når en betaling er gennemført på din side, bliver der automatisk genereret et transaktions nummer, som kan spores videre i banken. Transaktionsnummeret, samt ordrenummeret vil på samme måde som dine enge variabler, blive videresendt som GET til din accept side. Det er på den måde muligt at opfange variablerne og sætte dem på accept-siden.

Transaktionsnummeret bliver videresendt i GET-variablen "transact". Ordrenummeret bliver videresendt som "orderid"."

Spørgsmålet er: Hvordan får jeg vist disse værdier på min accept/decline-url? Det er sikkert VILDT nemt... Men jeg ved det ikke selv! :-)  Jeg er lidt bagud og lægger derfor lige 60 point til dette!
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2003 - 21:47 #1
Du skal lave noget
request("transact") og
request("orderid")
såvidt jeg kan gennemskue
Avatar billede gleerup Nybegynder
06. maj 2003 - 23:21 #2
Det er vist ikke helt nok. Det burde være en tilgængelig parameter der ikke skal requestes først, men hvorledes skal min html kode se ud for at kunne vise parameteren?
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
07. maj 2003 - 12:00 #3
Nu aner jeg jo intet om wannafind eller noget som helst, men jeg ved, med garanti, at i ASP skal du fange alle GET-variabler via:

Request.Querystring("min_variabel")

Hvis du ikke har lyst til at gøre det på denne måde, så kan du gå igennem loop-helvedet med Javascript, og opnå samme resultat! ;)

Mvh,

/thomas regin.
Avatar billede chriscross Nybegynder
07. maj 2003 - 13:04 #4
Du kan ikke vise de parametre med HTML alene, du skal bruge ASP - eller evt javascript. Hvis wannafind ellers understøtter asp, skal din accept-side hedde "etEllerAndet.asp" i stedet for "etEllerAndet.html". På den kan du udskrive de variable du ønsker, kombineret med den html-kode du vil have:
<html>
....hvad du nu vil have på din side (html-kode)
<h1><%=Request.QueryString("transact")%><h1>
.....og hvad du nu ellers ønsker(html-kode)
</html>

Mvh
Chriscross
Avatar billede gleerup Nybegynder
07. maj 2003 - 13:29 #5
Og så virkede det. Jeg har klippet, klistret fra crisscross og så kører det bare! Jeg takker! mvh gleerup