Avatar billede fong Nybegynder
06. maj 2003 - 18:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ASP - frames/tables og refresh...

Jeg er ved at konstruere en ASP side, hvor man kan indtaste data i en DB. Når disse data submittes skal de vises nederst på den samme side. Endvidere skal jeg bruge en frame/table der viser hvad man har gjort... Jeg har de enkelte dele færdige - nu skal de bare vises på den samme side, så brugeren aldrig kommer væk fra den originale side (alt skal altså ske på den samme side...) Det skal se nogenlunde sådanher ud...

|her kan man indtaste|
| data              |
| Her skrives hvad  |
| man har indtastet  |
| Her vises databasen|
|                    |

Hele problemstillingen handler om hvordan man bliver på den samme side - uden at hoppe frem og tilbage mellem flere sider...
Avatar billede fong Nybegynder
06. maj 2003 - 18:49 #1
Argh... mine evner som ASCII-kunstner rækker vist ikke.
Og så kom det i et HELT forkert forum. Sorry... :P
Avatar billede roenving Novice
06. maj 2003 - 18:51 #2
Et frameset med 3 frames -- en frame opfattes principielt som et window-object, det vil sige at du kan køre ASP op imod de enkelte vinduer ...
Avatar billede fong Nybegynder
06. maj 2003 - 18:53 #3
Eheh... Den skal vist lige skæres ud i pap. Hvis jeg bruger frames, hvordan targeter jeg så de enkelte frames og får dem refreshed? (så man bliver på samme side?)
Avatar billede roenving Novice
06. maj 2003 - 19:00 #4
Klippet fra W3C:

<FRAMESET cols="33%,33%,33%">
  <FRAMESET rows="*,200">
      <FRAME src="contents_of_frame1.html">
      <FRAME src="contents_of_frame2.gif">
  </FRAMESET>
  <FRAME src="contents_of_frame3.html">
  <FRAME src="contents_of_frame4.html">
</FRAMESET>

Som du kan se af koden er indholdet i hvert eneste frame en selvstændig html-side (eller et billede), d.v.s. de andre sider skulle ikke ændres medmindre man explicit bruger target="_top" eller target="_parent"
Avatar billede roenving Novice
06. maj 2003 - 19:07 #5
Så een måde at få den struktur frem, som du vil have, kunne være:

<FRAMESET rows="100,100,*">
  <FRAME name="indtast" src="indtast.asp">
  <FRAME name="indtastekko" src="indtastekko.asp">
  <FRAME name="databaseekko" src="databaseekko.asp">
</FRAMESET>

Så får du et vandret frameset med tre 'linjer' i, hvor du foroven kan placere felter og ved submit bede om refresh af de andre linjer
Avatar billede fong Nybegynder
06. maj 2003 - 19:24 #6
Mange tak - men som den novice jeg er må jeg lige bede om den kodestump der refresher mine frames og targeter dem selv... De bliver ved med at åbne sig inden i hinanden... :P
Avatar billede roenving Novice
06. maj 2003 - 19:27 #7
Inde i dit body-tag i indtast.asp'en skriver du:

<body ... onload="parent.indtastekko.location.reload();parent.databaseekko.location.reload();">
Avatar billede fong Nybegynder
06. maj 2003 - 19:30 #8
Takker! :D
Avatar billede roenving Novice
06. maj 2003 - 19:41 #9
Velbekomme -- og takker for points ;~}