Avatar billede stausholm Nybegynder
22. august 1999 - 18:54 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

radioindhold ----> til database

Jeg forsøger at sende indholdet af en form. til en database. Det går fint med tekstfelter. Når jeg har nogle felter af typen "radio" kniber det derimod lidt. Er der en eller anden der kan vise et eksempel eller evt. se ud af nedenstående hvad der er galt.

På forhånd tak.
/Stausholm
----------------------------------------

<!-- #include virtual="test/adovbs.inc" -->

<%

    If Request("ugenummer") = "" Then
%>
<form method="post" action="test.asp">

<table width="534" height="103">

  <tr>
      <td width="260" colspan="2"><p class="text"><b>&nbsp;Ugenummer:</B></P></TD>
      <td width="260"><p class="text"><input name="ugenummer" style="height: 22; width: 90" size="20" ></P></TD>
  </TR>

  <tr>
      <td align="center">Sand
        <input type="radio" name="event_ja" value="a1"></TD>
      <td align="center">Falsk
        <input type="radio" name="event_nej" value="a2"></TD>
      <td align="center">&nbsp;</TD>
    </TR>

  <tr>

    <td width="526" height="27" colspan="3">
    <P><input type="submit" value="Opdater"></P></TD></TR>
    </FORM>

<% else %>
<%

            On error resume next

      Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
      Connect.Open "systemtest"

      Set Ting =  Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
      Ting.Open "SELECT * FROM dbo_test",Connect,adOpenDynamic,adLockOptimistic

      Ting.AddNew
      Ting("ugenummer") = Request("ugenummer")
      Ting("event_ja") = Request("event_ja")
      Ting("event_nej") = Request("event_nej")
      Ting.Update

If Err.Number = 0 Then %>
Avatar billede stoffer Nybegynder
22. august 1999 - 19:11 #1
jeg har aldrig stødt ind i problemer med radioknapper, har du husket at give dem et name og så er det bare at requeste dem i ASP'en.
Avatar billede stoffer Nybegynder
22. august 1999 - 19:12 #2
undskyld kiggede først på din kode nu, ja det har du husket, så kan jeg sgu ikke lige se hvad der gør det.. prøv at kalde dem eventja og eventnej i stedet for event_ja osv.

just a long shot..
Avatar billede stoffer Nybegynder
22. august 1999 - 19:18 #3
<td align="center">Sand
                                <input type="radio" name="event_ja" value="a1"></TD>
                              <td align="center">Falsk
                                <input type="radio" name="event_nej" value="a2"></TD>
                              <td align="center">&nbsp;</TD>

dine name tags er forkerte, hvis de er i gruppe skal de have samme name...og giv dem så en value istedet, sådan her:

<td align="center">Sand
                                <input type="radio" name="radio" value="a1"></TD>
                              <td align="center">Falsk
                                <input type="radio" name="radio" value="a2"></TD>
                              <td align="center">&nbsp;</TD
Avatar billede stoffer Nybegynder
22. august 1999 - 19:25 #4
det er bare fordi sådan du har lavet det nu er de to radiobuttons ikke grupperet, go så kan man krydse dem begge to af. Radiobutton er jo til 2 eller flere valgmuligheder.

hvis de to radiobutton kun er ja/nej spg. så brug checkboxe istedet
Avatar billede stoffer Nybegynder
22. august 1999 - 19:38 #5
dette vil nok virke

Ting("ugenummer") = Request.form("ugenummer")
                              Ting("event_ja") = Request.form("event_ja")
                              Ting("event_nej") = Request.form("event_nej")

selvom det jo stadig er lidt klodset :-\
Avatar billede stoffer Nybegynder
22. august 1999 - 19:39 #6
med POST skal du jo skrive request.form....
Avatar billede stausholm Nybegynder
22. august 1999 - 19:46 #7
Hej Stoffer
Jeg ønsker at bruge dem grupperet, da jeg godt ville kunne bruge denne facilitet.

/Stausholm
Avatar billede stoffer Nybegynder
22. august 1999 - 20:06 #8
så skal du bare gøre som jeg har skrevet.
Avatar billede stoffer Nybegynder
22. august 1999 - 20:29 #9
se evt. dette link

http://www.imma.dk/stoffer/scanfish/checkout.asp

her er koden der tager imod radiobuttonsne'

radio = Request.Form("radio")

<% if radio = "visa" then
radio = "Betaling: Visa" & chr(13) & "Visa Nummer: " & visa_nummer & chr(13) & "Udlobsdato: " & exp_date & chr(13)%>
    <% if visa_nummer = "" then
    final_message = "false" %>
    <table>
    <tr>
      <td width="580"  colspan="8" height="10">
      <font face="Verdana" size="2"><b>You have to write a visa number</B></FONT>
      </TD></TR>
    </table>
    <% end if%>
    <% if exp_date = "" then
    final_message = "false" %>
    <table>
    <tr>
      <td width="580"  colspan="8" height="10">
      <font face="Verdana" size="2"><b>You have to write a expiry date number</B></FONT>
      </TD></TR>
    </table>
    <% end if %>

<% if radio = "Delivery" then
radio = "Betaling: Per efterkrav" & chr(13)%>
<% end if%>
Avatar billede stausholm Nybegynder
23. august 1999 - 00:28 #10
Det ser godt ud på din side, jeg kan bare ikke få det til at virke med min kode, kunne du evt. prøve at lave et eks. med min kode så jeg kan se sammenhængen i det. Jeg tror at det muligvis er fordi jeg sætter det ind på et forkert sted. Den kommer med fejlmeddelsen "Fejl # -2147217887 : Errors occurred "

/Stausholm
Avatar billede stoffer Nybegynder
26. august 1999 - 18:59 #11
<tr>
      <td align="center">Sand
        <input type="radio" name="event_ja" value="a1"></TD>
      <td align="center">Falsk
        <input type="radio" name="event_nej" value="a2"></TD>
      <td align="center">&nbsp;</TD>
    </TR>

skal udskiftes med

<tr>
      <td align="center">Sand
        <input type="radio" name="radio" value="a1"></TD>
      <td align="center">Falsk
        <input type="radio" name="radio" value="a2"></TD>
      <td align="center">&nbsp;</TD>
    </TR>

---------------------------

udskift dette med

<%

            On error resume next

      Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
      Connect.Open "systemtest"

      Set Ting =  Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
      Ting.Open "SELECT * FROM dbo_test",Connect,adOpenDynamic,adLockOptimistic

      Ting.AddNew
      Ting("ugenummer") = Request("ugenummer")
      Ting("event_ja") = ting_ja
Ting("event_nej") = Request("event_nej")
      Ting.Update

If Err.Number = 0 Then %>
Avatar billede stoffer Nybegynder
26. august 1999 - 19:04 #12
<tr>
      <td align="center">Sand
        <input type="radio" name="event_ja" value="a1"></TD>
      <td align="center">Falsk
        <input type="radio" name="event_nej" value="a2"></TD>
      <td align="center">&nbsp;</TD>
    </TR>

skal udskiftes med

<tr>
      <td align="center">Sand
        <input type="radio" name="radio" value="ja"></TD>
      <td align="center">Falsk
        <input type="radio" name="radio" value="nej"></TD>
      <td align="center">&nbsp;</TD>
    </TR>

---------------------------

<%

            On error resume next

      Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
      Connect.Open "systemtest"

      Set Ting =  Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
      Ting.Open "SELECT * FROM dbo_test",Connect,adOpenDynamic,adLockOptimistic

      Ting.AddNew
      Ting("ugenummer") = Request("ugenummer")
      Ting("event_ja") = Request("event_ja")
      Ting("event_nej") = Request("event_nej")
      Ting.Update

If Err.Number = 0 Then %>

udskift dette med

<%

            On error resume next

dim ting_ja, ting_nej

value = reqest.form("radio")
if value = "ja" then
ting_ja = "ja"
ting_nej = "nej"
else
ting_ja = "nej"
ting_nej = "ja"
end if

      Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
      Connect.Open "systemtest"

      Set Ting =  Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
      Ting.Open "SELECT * FROM dbo_test",Connect,adOpenDynamic,adLockOptimistic

      Ting.AddNew
      Ting("ugenummer") = Request("ugenummer")
      Ting("event_ja") = ting_ja
Ting("event_nej") = ting_nej
      Ting.Update

If Err.Number = 0 Then %>

den anden kommentar skal ignoreres, kom til at trykke på submit kanppen :-(

undskyld der er gået så lang tid før jeg svarede, men så det ikke før nu...du har måske allerede løst det på anden måde?
Avatar billede stoffer Nybegynder
26. august 1999 - 19:06 #13
dette her skal også stå der

istedet for

dim ting_ja, ting_nej

skal skrives...

dim ting_ja, ting_nej, value
Avatar billede stausholm Nybegynder
28. august 1999 - 01:46 #14
Tak Stoffer.

Nu fatter jeg systemet i det, det virker fuldstændig efter hensigten, det er kanon godt at du sammensætter eksempelet, det er derved jeg kan begynde at se hvad der sker, og du behøver ikke at undskylde med tiden, målet blev jo nået.

mvh /Stausholm
Avatar billede stausholm Nybegynder
28. august 1999 - 01:53 #15
Til administrator

Jeg har accepteret svaret fra stoffer men den ser ikke ud til at opdatere systemet som den skal.

/Stausholm
Avatar billede stoffer Nybegynder
31. august 1999 - 11:20 #16
hmmm der er en mærkelig knap der hedder "fortsættelse af dit svar" på min, det må være noget nyt på eksperten. Jeg ved ikke om jeg skal prøve at trykke på den.

Jeg prøver
Avatar billede stoffer Nybegynder
31. august 1999 - 11:21 #17
?????????

jeg fatter ikke det nye system endnu, nu kan man vist også selv acceptere sit eget svar på sit eget spg...
Avatar billede johnson Nybegynder
02. september 1999 - 19:57 #18
Ditto her