Avatar billede steenj Nybegynder
06. maj 2003 - 01:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

table centreret i midten af siden

hej,
jeg har al min text (venstre margen) i en table, jeg  ønsker denne table centreret horisontalt på siden men har problemer med at finde en løsning der virker i alle browsere uden at bryde min "W3C XHTML 1.0" og "W3C CSS" kompabilitet.
På forhånd tak!
Avatar billede steenj Nybegynder
06. maj 2003 - 01:26 #1
Dette syntes at virke;

TABLE {
margin-left : auto;
margin-right : auto;
text-align : center;
}
TD {
text-align : left;
}
Avatar billede knudgert Nybegynder
06. maj 2003 - 01:28 #2
Se i kildekoden på http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/centrer.htm

Princippet er der selvfølgelig er width på tabellen (i eksemplet godt nok en <div>, men det er ligegyldigt om det er det ene eller andet) og så sætte en negativ margin på det halve af tabellens bredde og højde.
Avatar billede snolle Nybegynder
06. maj 2003 - 09:47 #3
Du kan også lave frameset hele vejen rundt det giver også et rimeligt resultat, jeg har en side du kan tage kildekoden fra eller studere. <a href="www.gammeltorvet.dk" target="_blank">http://www.gammeltorvet.dk">www.gammeltorvet.dk

Eller du kan sætte align="center" valign="middle" i tabellen.
Avatar billede snolle Nybegynder
06. maj 2003 - 16:00 #4
Avatar billede snolle Nybegynder
06. maj 2003 - 16:00 #5
hehe flot at jeg kan finde ud af det med links