Avatar billede asp-newbee Nybegynder
23. november 2000 - 16:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Eksport fra en database

Hej Eksperter ;-)

Jeg skal have lavet et eksport fra en STOR database. Jeg havde tænkt mig at lave en simikolon adskildt txt fil til import i access - men dette volder mig problemer da den metode jeg har fået lavet ikke virker helt optimalt. Det ligger faktisk serveren ned ;-)

Jeg har udtrækket som et diconnected record-sæt, dvs. jeg henter alt der skal eksporteres således:
rs.Open \"e:\\mappe\\udt.dat\"
do while not rs.EOF
stroutput=stroutput&vbCrLf
for i=0 to intantalfelter
stroutput=stroutput&chr(34)&rs(arrfelter(i))&chr(34)&\";\"
NEXT
rs.MoveNext
loop
rs.Close

Felterne ligger i et array, men der er ikke flere felter end dem der ligger i det disconnected recordset jeg har lavet. Dvs at løkken egentlig er uoverflødig hvis man bare kan trække hele \"record\"-arrayet ud og \"unsplitte\" det med chr(34) (gåseøjne) omkring og ; imellem hvert felt og vbcrlf (linieskift) mellem hver record.

Men hvis der på en smartere måde kan laves en fil med dataen i så det kan importeres i access er dette også ok.

Håber der er en ekspert der kan hjælpe.
Avatar billede hornshoj Nybegynder
23. november 2000 - 16:18 #1
Hvad med at bruge metoden:
Set Variant = recordset.GetString(StringFormat, NumRows, ColumnDelimiter, RowDelimiter, NullExpr)

Se mere her: http://msdn.microsoft.com/library/psdk/dasdk/mdam10j3.htm
Avatar billede hornshoj Nybegynder
23. november 2000 - 16:19 #2
Umiddelbart er det jo det du skal bruge:
GetString(2,,\";\",vbCrLf)
Dette burde give et godt resultat
Avatar billede sone Nybegynder
23. november 2000 - 16:20 #3
Hvorfor får du ikke Access til at connecte direkte til din database?

Åben Access, højreklik og vælg Import.
Under filbrowser-type kan du vælge ODBC...
Avatar billede asp-newbee Nybegynder
23. november 2000 - 16:24 #4
fordi det er en sql server med mange brugere af samme database.

Jeg prøver lige getstring
Avatar billede sone Nybegynder
23. november 2000 - 16:28 #5
...og hvad så?
Avatar billede asp-newbee Nybegynder
23. november 2000 - 16:31 #6
hold nu op sone. Jeg gider sku da ikke til at lave bruger rettigheder i sql fordi en asp sætning er lidt langsom - f... da af med dit access pjat, det skal laves i asp som jeg spurgte om.
Avatar billede sone Nybegynder
23. november 2000 - 16:38 #7
DU skriver selv, at du gerne vil have data fra STOR database ned i Access - og det svarer jeg på!
Avatar billede asp-newbee Nybegynder
23. november 2000 - 16:42 #8
ja du er smart... jeg tror godt jeg ved hvad jeg har spurgt om - og det er ikke i access kategorien men i asp kategorien, så jeg ved slet ikke hvordan du kan være så snot dum at du tror at jeg vil vide hvordan man connector i access.

Gå nu bare et andet sted hen med dine urelevante kommentare!
Avatar billede asp-newbee Nybegynder
23. november 2000 - 16:45 #9
OK - Hornshoj - du er tilgengæld en guttermand.

Det virker!

Tak for hjælpen!

Avatar billede sone Nybegynder
23. november 2000 - 16:45 #10
...\"Jeg skal have lavet et eksport fra en STOR database. Jeg havde tænkt mig at lave en simikolon adskildt txt fil til import i access\"...

Jeg læser: Hente data ind i access fra STOR database.
Avatar billede asp-newbee Nybegynder
23. november 2000 - 16:48 #11
ja du er sku ikke gået i skole forgæves. Bliv ved med at kæmpe, du skal nok blive til noget en dag - undre mig du ikke koder i php - du minder mig om sådan en.
Avatar billede sone Nybegynder
23. november 2000 - 16:54 #12
Ja, jeg koder også PHP - men det er nu ASP der er mit speciale :)
Avatar billede hornshoj Nybegynder
23. november 2000 - 18:01 #13
Hmm asp-newbee jeg bryder mig ihvertfald ikke om den tone du bruger her. Vi prøver alle at hjælpe og det er svært at skrive et spørgsmål, så det forstås ens af alle.
Prøv med lidt omtanke før du sviner folk til...