Avatar billede 00player Nybegynder
05. maj 2003 - 10:47 Der er 7 kommentarer

Variabler Flash ->Php?

En flash form skal sende til en .php som skal ligge den i databasen. Jeg kan ikke få indholdet med i databasen. Jeg tror problemet består i at angive flash variablen i php
Min kode ser sådan ud og opretter en ny række tomme felter i databasen.
<?

$Array["kundenr"] = trim
($Array["kundenr"]);
$Array["fornavn"] = trim
($Array["fornavn"]);
$Array["efternavn"] = trim
($Array["efternavn"]);
$Array["adresse"] = trim
($Array["adresse"]);
$Array["postnr"] = trim
($Array["postnr"]);
$Array["by"] = trim
($Array["by"]);
$Array["tlf"] = trim
($Array["tlf"]);
$Array["email"] = trim
($Array["email"]);

// Set the variables for the DB access:

$Host = "localhost";
$User = "User";
$Password = "Pass";
$DBName = "DB";
$TableName = "Tabel";
mysql_connect($Host, $User, $Password);

$Link = mysql_connect ($Host, $User, $Password);

$Query = "INSERT into $TableName values ('Array[kundenr]', '$Array[fornavn]', '$Array[efternavn]', '$Array[adresse]', '$Array[postnr]', '$Array[by]', '$Array[tlf]', '$Array[email]')";

mysql_close ($Link);
?>
Avatar billede fangel Nybegynder
05. maj 2003 - 18:08 #1
hvor præcist er det du tror PHP finder Flash's variabler... da PHP og Flash ikke kan overføre variablerne direkte, men du bliver nød til at overføre dem smo _GET variabler... ;) sig til hvis du ikke forstår!

Morten
Avatar billede 00player Nybegynder
05. maj 2003 - 18:40 #2
Kan du give et eks ud fra mit indlæg??
Mener du

$Fornavn=_GET["fornavn"] eller lign..?
Avatar billede fangel Nybegynder
05. maj 2003 - 18:54 #3
du skal i flash lave en

loadVariabels("php-script.php?var1=" + var1 + "&var2=" + var2);

og i PHP

$var1 = $_GET['var1'];
$var2 = $_GET['var2'];

OSV...

Morten
Avatar billede 00player Nybegynder
05. maj 2003 - 22:40 #4
Det var ikke nødvendigt flash [POST] funktion gjorde det muligt at gøre simpelt.
Her tager den variablerne fra flash og ligger dem i Databasen via dette PHP

<?

// Set the variables for the DB access:

$Host = "localhost";
$User = "User";
$Password = "Pass";
$DBName = "Database";
$TableName = "Table";

$Link = mysql_connect ($Host, $User, $Password);

$Query = "INSERT into $TableName VALUES ('$kundenr', '$fornavn', '$efternavn', '$adresse', '$postnr', '$by', '$tlf', '$email')";

mysql_db_query ($DBName, $Query, $Link);

mysql_close ($Link);
?>

Så enkelt fra flash via php til database :)
Avatar billede fangel Nybegynder
05. maj 2003 - 22:46 #5
ja, hvis din server er sat usikkert op... hvis du kører med reigister_globals = on; så vil det virke, men det er for usikkert at tro på at alle servere vil det...

Morten
Avatar billede 00player Nybegynder
05. maj 2003 - 22:53 #6
Jeg vil lige prøve dit forslag. loadVariables skal ligge på submitknappen ikke?
Og _GET er det første i .php filen korekt?
Avatar billede fangel Nybegynder
06. maj 2003 - 15:31 #7
<?php

$var1 = $_GET['var1']; // osv

// insert into ... values ($var1, ...)

Morten