Avatar billede wismann Nybegynder
04. maj 2003 - 21:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

The sims Problemer

Jag har lige geninstallert min computer og nu kan jeg ikke få the sims til at virke, når jeg går ind i det virker det fint lige ind til den kommer der ind hvor jeg kan vælge huse, familier ovs. så går den ud af det, uden der kommer nogen fejl meddelser eller noget. jeg har geninstallert spillet, eller rettert sagt alle spillene, der er 6, et par gange, uden det hjalp. jeg har dobbelt kontrollert alle mine driver 2 gange og nu spørger jeg så jer til råds..

jeg køre win-xp har en 2000 xp med 512 ddr og et gforce2/gts så der burde ikke være nogen problemer, men det er der..

*Wismann*
Avatar billede gifle Nybegynder
05. maj 2003 - 01:50 #1
Jeg har haft lign, problem, og det første jeg vil spørge om er: "Har du installeret noget af alt det ekstra man kan downloade? Eks. fra www.thesims.ea.com ??" I så fald skal du prøve at fjerne det først, hjælper det ikke så prøv en "ren" installation UDEN noget af det ekstra man kan downloade. Husk ved un-install at slette alt hvad der måtte ligge ( eks. savegames ).
Hvis ikke det hjælper, så prøv at gøre det w98 kompatibel.
Til sidst kan du prøve følgende:

1)
Make sure that your desktop is set to at least 800x600, 16-bit high color and that you are using the latest driver for your sound and video cards. If your drivers are out of date or lack DirectX 7 support, there is a workaround:
- You'll need to modify the shortcut to The Sims. Browse to the Program Files\Maxis\The Sims directory (or whatever directory you've installed the game to), right click on Sims.EXE and drag it to your desktop, and select "Create Shortcut(s) Here".
- Once you have the shortcut on your desktop, right-click on it and select Properties.
- In the ‘Target’ field it should say:
"C:\Program Files\Maxis\The Sims\Sims.exe" (or the path to whichever folder it’s installed to).
- Add the following to the end of the “Target” line: “-nodx6 -skip_verify -skip_intro -w”

2)
If the game still crashes, you may be having sound problems. As a last resort, add “ -nosound” to the desktop shortcut as well.

Lige en sidste ting, jeg går ud fra at når du siger "der er 6" så snakker vi om The Sims + div. expansion packs? Er du sikker på du installerer dem i rigtig rækkefølge? Det er nemlig ikke helt ligegyldigt hvilken rækkefølge de bliver installeret i.

Hvis intet af ovenstående virker, så finder vi nok på noget andet at prøve.
PS: Hvilken driver bruger du til dit grafikkort? og hvilken version af direktx kører du?
Avatar billede wismann Nybegynder
05. maj 2003 - 18:13 #2
jeg bruger nvidia_wxp_omega_14345 driver til mit geforce2 og jeg bruger den nyeste direktx
Avatar billede gifle Nybegynder
05. maj 2003 - 18:44 #3
Der er måske intet af det jeg har foreslået der virker?
Hvilken rækkefølge installerer du i??
Avatar billede gifle Nybegynder
05. maj 2003 - 18:48 #4
Nå du prøver en nyinstallation, så er du helt sikker på der ikke ligger nogle mapper med noget tilbage? Evt. mapper med tilføjelser/downloads?
Avatar billede gifle Nybegynder
05. maj 2003 - 19:00 #5
Prøv evt. følgende:
Find filerne ac3audio.ax og iviaudio.ax. Omdøb dem til <filnavn>.ax.bak
Avatar billede wismann Nybegynder
05. maj 2003 - 23:01 #6
jeg er igang med at test dine forslag igemmen et af gangen men regner først med at være helt færdig med det torsdag, så der kan jeg fortælle dig og der er noget af det der virker..
Avatar billede gifle Nybegynder
05. maj 2003 - 23:09 #7
Ja okey, du må sige til hvis intet af det virkede, så har jeg muligvis et forslag mere du kan prøve, men altså - håber da du får det til at virke.
Avatar billede wismann Nybegynder
06. maj 2003 - 22:23 #8
det er lyden den er gal med.. jeg takker mange gange, nu slipper jeg for at få tæsk af min samlever ;o)
Avatar billede gifle Nybegynder
07. maj 2003 - 16:33 #9
Rart du fik det til at virke :)