Avatar billede hollywood Nybegynder
23. november 2000 - 12:03 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Faneblad??

Jeg har en klasse der opretter et panel. Hvordan kan jeg få det panel ind i et faneblad der bliver oprettet af en anden klasse. De to klasser ligger også i forskellige class filer. Er det overhovedet muligt??
Avatar billede mpultz Nybegynder
23. november 2000 - 12:14 #1
Jeg går udfra at du med et faneblad mener et objekt på klassen JTabbedPane.

Lad os kalde din klassen som opretter et panel for classA og den anden klasse som skal benytte panelet for classB. Følgende er en mulig løsning. Lav en public metode i classA som returnerer panelet. Benyt denne i classB til at få fat i panelet. Tilføj panelet til fanebladet med add() metoden.

Mads
Avatar billede mpultz Nybegynder
23. november 2000 - 12:20 #2
Ovenstående løsning kræver selvfølgelig at classB kender til classA. F.eks. overfør referencen til classA i konstruktøren for classA, eller panelet for den sags skyld. Så behøver classB ikke explicit at kalde en metode i classA for at få fat på panelet.
Avatar billede hollywood Nybegynder
23. november 2000 - 13:50 #3
Den kommer med en fejlmeddelelse om at man ikke kan add et window til en container, ved du hvad der løser det problem??
Avatar billede mtilsted Nybegynder
23. november 2000 - 14:59 #4
Det kan det ikke, for man KAN ikke adde et vindue til in container. Hvis det er din class der er et window saa skal du ændre den saa den extender en JPanel eller ligende i stedet.
Avatar billede hollywood Nybegynder
23. november 2000 - 15:37 #5
Nu har jeg kun et problem de andre objekter i panelet f.eks knapper og lign. kan ikke ses med JFrame virkede getContentPane() det gør den ikke mere hvad hedder den tilsvarende til JPanel??
Avatar billede mtilsted Nybegynder
23. november 2000 - 16:47 #6
getContentPane() bruges KUN med window objecter.

Du skal bare bruge din JPanel der hvor du normalt ville bruge resultated af getContentPane() :-}

Martin Tilsted
Avatar billede mbl Novice
18. juli 2002 - 21:10 #7
Kigger med: Det er et spændende spørgsmål, men det meste ryger lige forbi mig. Der skulle vel ikke være mulighed for at vise lidt kode så jeg måske kan se hvad det går ud på.