Avatar billede toni01 Nybegynder
23. november 2000 - 10:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VBscript til spørgeskema

Hej jeg er ved at lave et spørgeskema, ved et af spørgsmålene som består af 12 checkboxe, til afkrydsning. Jeg vil gerne kunne lave det sådanne at hvis man afkrydser mere end 3 boxe, skal der komme en advarsel/besked til brugeren.

toni
Avatar billede d8tv Nybegynder
23. november 2000 - 11:31 #1
Hej toni

Her er et javascript, der checker om mere end 3 checkboxe er blevet afkrydset, hvis det er tilfældet kommer der en advarsel til brugeren. Håber du kan bruge det.

<!-- TWO STEPS TO INSTALL LIMIT BOXES:

  1.  Copy the coding into the HEAD of your HTML document
  2.  Add the last code into the BODY of your HTML document  -->

<!-- STEP ONE: Paste this code into the HEAD of your HTML document  -->

<HEAD>

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!-- Original:  Glenn Wang (brief@ix.netcom.com) -->
<!-- Web Site:  http://capsule.bayside.net/ -->

<!-- Modified by Ronnie T. Moore (The JavaScript Source) -->

<!-- This script and many more are available free online at -->
<!-- The JavaScript Source!! http://javascript.internet.com -->

<!-- Begin
function countChoices(obj) {
max = 3; // max. number allowed at a time

box1 = obj.form.box1.checked;  // your checkboxes here
box2 = obj.form.box2.checked;
box3 = obj.form.box3.checked;  // add more if necessary

count = (box1 ? 1 : 0) + (box2 ? 1 : 0) + (box3 ? 1 : 0);
// If you have more checkboxes on your form
// add more  (box_ ? 1 : 0)  \'s separated by \'+\'

if (count > max) {
alert(\"Oops!  You can only choose up to \" + max + \" choices! \\nUncheck an option if you want to pick another.\");
obj.checked = false;
  }
//  End -->
</script>
</HEAD>

<!-- STEP TWO: Copy this code into the BODY of your HTML document  -->

<BODY>

<center>
<form>
Please choose up to 2 sections:
<p>
<input type=checkbox name=box1 onClick=\"countChoices(this)\">Section 1
<p>
<input type=checkbox name=box2 onClick=\"countChoices(this)\">Section 2
<p>
<input type=checkbox name=box3 onClick=\"countChoices(this)\">Section 3
<p>
</form>
</center>

<p><center>
<font face=\"arial, helvetica\" size=\"-2\">Free JavaScripts provided<br>
by <a href=\"http://javascriptsource.com\">The JavaScript Source</a></font>
</center><p>

<!-- Script Size:  1.55 KB -->
Avatar billede toni01 Nybegynder
23. november 2000 - 12:54 #2
Jo jeg har arbejdet lidt med forslaget, og enkeltstående virker det jo fint.
problemet er bare at jeg allerede køre med en onclick event på disse checkboxe, og det er noget VBscript. Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre eller det er en god ide at blande det sammen?
Avatar billede toni01 Nybegynder
23. november 2000 - 13:24 #3
jeg har fået det til at virke så der er lidt points på vej (0:

toni01