Avatar billede japex Nybegynder
03. maj 2003 - 18:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ændring af netværkskonfiguration i XP

Er det muligt at "gemme" flere netværkskonfigurationer i winxp og skifte mellem disse på en _meget_ nem måde?

Alternativt, kan man konfigurere netværksindstillinger (egentlig kun gateway og dns server) fra en cmd?

Min server har mulighed for at anvende to forskellige gateways og to forskellige DNS... jeg nyder at bruge begge, men at have dem kørende sammen giver en del problemer, og jeg orker ikke sætte mig og skrive ind for hvilke ip'er jeg skal igennem hvilken gateway, så jeg ku godt tænke mig at lave et script i mIRC på min server der eksekverede en fil som så indstillede netværket ... hvis i forstår :)

Anyways - nemme skift / cmd-line konfigurerering af netværk i XP ... er det muligt?

/Jakob
Avatar billede mortrr Praktikant
03. maj 2003 - 18:37 #1
Kig på netsh kommandoen.

netsh interface ip dump
Avatar billede mortrr Praktikant
03. maj 2003 - 18:38 #2
Du kan "eksekvere" en txt fil med netsh kommandoer via fx:

netsh -f enfil.txt
Avatar billede japex Nybegynder
03. maj 2003 - 19:01 #3
Det var da en uforskammet rar kommando :) tak for det - opret lige et svar så du kan få dine velfortjente points.
Avatar billede mortrr Praktikant
03. maj 2003 - 19:16 #4
Altså. Det glemmer jeg altid.

Og jo - det er en rar lille tingest.