Avatar billede kres69 Nybegynder
03. maj 2003 - 13:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af password

Hej, jeg har lavet sådan at brugeren selv kan opdatere sit password. Problemet er bare at når jeg trykker submit, og får beskeden at password er opdateret, så står password som tom i databasen, selvom der er skrevet textfeltet. Hvordan undgår jeg dette?

-------------------------------------------------------
OPDATER_PASSWORD.PHP

<form action="profil_admin_opdater.php" method="POST">
<input name="textfield" type="text" value="<? echo "$password"; ?>"><br><br>
          <input type="submit" name="submit" value="opdater" class="button">
        </form>

-------------------------------------------------------
PROFIL_ADMIN_OPDATER.PHP

<?
mysql_query ("UPDATE elev SET password='$password' WHERE elev_id ='$elev_id'") or die(mysql_error());
?>
Avatar billede ahv Nybegynder
03. maj 2003 - 13:32 #1
<?
mysql_query ("UPDATE elev SET password='$_POST[password]' WHERE elev_id ='$elev_id'") or die(mysql_error());
?>
Avatar billede schaefner Juniormester
03. maj 2003 - 13:32 #2
Prøv:

<form action="profil_admin_opdater.php" method="POST">
<input name="password" type="text" value="<? echo "$password"; ?>"><br><br>
<input type="submit" name="submit" value="opdater" class="button">
</form>
Avatar billede ahv Nybegynder
03. maj 2003 - 13:32 #3
Du skal fange dine variabler skrevet i en form hvor method er sat til post med $_POST['var']
Avatar billede kres69 Nybegynder
03. maj 2003 - 13:43 #4
Schaefner, det virker skam. Takker.
Jeg forstår bare ikke hvorfor at password ikke bliver vist længere i tekstfeltet.

<input name="textfield" type="text" value="<? echo "$password"; ?>">

Det plejede det at gøre. Nogen ide?
Lig et svar.
Avatar billede schaefner Juniormester
03. maj 2003 - 13:44 #5
Det er lidt svært uden mere kode :)
Avatar billede kres69 Nybegynder
03. maj 2003 - 13:50 #6
FØRSTE SIDE:

<?php
$navn = $_SESSION['Name'];
?>
        <? include("functions/db_ind.inc"); ?>
        <? $result = mysql_query("select * from elev
WHERE navn = '$navn'");
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
$elev_id = $row["elev_id"];
$navn = $row["navn"];
$fornavn = $row["fornavn"];
$efternavn = $row["efternavn"];
$billed_url = $row["billed_url"];
$password = $row["password"];
}

?>

<?

$password=$_POST['password'];
?>
<form action="profil_admin_opdater.php" method="POST">
<input name="password" type="text" value="<? echo "$password"; ?>"><br><br>
<input type="submit" name="submit" value="opdater" class="button">
</form>
Avatar billede kres69 Nybegynder
03. maj 2003 - 13:50 #7
ANDEN SIDE:

<?
mysql_query ("UPDATE elev SET password='$_POST[password]' WHERE elev_id ='$elev_id'") or die(mysql_error());
?>
Avatar billede schaefner Juniormester
03. maj 2003 - 13:52 #8
Fjerne det her:
<?

$password=$_POST['password'];
?>
Avatar billede kres69 Nybegynder
03. maj 2003 - 13:53 #9
Takker! Du får point.