Avatar billede flums Nybegynder
02. maj 2003 - 20:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ændring af ordinær skærmopsætning når man er i safe mode

Hej alle

Ja så skete det desværre.

En skærmopsætning er blevet ændret og skærmen er gået i sort da den højst sandsynligt ikke kan vise den valgte opløsning.

Men hvordan får man den nu tilbage til en lavere opløsning, når man ikke kan se noget??

Kan man ændre den ordinære skærmopsætning mens man er i safe mode? og hvis ja så hvordan ??

Mvh.
Flemming
Avatar billede simonsen-peter Nybegynder
02. maj 2003 - 21:25 #1
tryk f8 under opstart - vælg fejlsikret tilstand - kontrolpanel - skærm - indstillinger. Her kan du vælge den ønskede skærmopløsning. Tryk anvend ok. Genstart.

VH
Peter
Avatar billede kenp Novice
03. maj 2003 - 20:39 #2
og det er ikke sikkert det kun er skærmopløsningen, men også opdaterings hastigheden.
Avatar billede flums Nybegynder
07. maj 2003 - 23:28 #3
Hej igen
Når man starter op i fejlsikret tilstand indlæser windows ikke skærmdrivere og skærmen vises i mindste opløsning. Jeg mener derfor ikke at det kan udføres umiddelbart, som Peter anbefaler. Derimod lykkedes det ved at afinstallere skærmdriveren i fejlsikret tilstand. Når der startes i alm. tilstand finder win2k grafikkortet og installerer dette. Nu er den i en lille opløsning og det hele er "i vinkel". Denne løsning var der en der hviskede til mig.

Ellers vil jeg sige mange tak til jer, som havde tiden til at svare på min anmodning.

Mvh.
Flemming
Avatar billede kenp Novice
08. maj 2003 - 09:24 #4
så husk at lukke spørgsmålet igen
Avatar billede flums Nybegynder
08. maj 2003 - 14:03 #5
okay.. lukke spørgsmålet.

Da jeg ikke er erfaren i dette forum, vil jeg gerne have lov til at spørge hvordan man udfører dette?

Mvh.
Flemming
Avatar billede kenp Novice
08. maj 2003 - 14:09 #6
når du skriver en kommentar eller andet i dette felt hvor du skriver så har du til venster mulighed for at flytte markatet ned så det bliver et svar, og når du så har trykket udfør, så åbner der sig en boks som gør at du kan accepter eget svar.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
08. maj 2003 - 14:10 #7
Du skriver et svar selv, som du så accepterer.
Avatar billede flums Nybegynder
08. maj 2003 - 15:38 #8
Så lærte jeg også noget i dag..

Tak for det... ;-)