Avatar billede cantona2000 Nybegynder
02. maj 2003 - 20:46 Der er 12 kommentarer

Udskriver ikke baggrunden ??

Lidt mystisk her. Min word får bagrunden til at forsvinde både når man ser udskriftslayout, og når man printer. Jeg har kontrolleret at der er flueben de rigtige steder iflg hjælpfilen i word ?? Hvad kan der være galt.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. maj 2003 - 20:55 #1
Du kan i Word ikke udskrive baggrunden. Hvis du lægger et billede i baggrunden kan det sagtens udskrives og vises, men ikke en baggrundsfarve det er helt normalt. Baggrundsfarven er udelukkende lavet til brug at web
Avatar billede halifax Nybegynder
02. maj 2003 - 20:58 #2
Lidt klarere info? Er det baggrunden som fx. hvid skrift på sort baggrund, sådan lidt klodset spurt.  :)
Eller kan du ikke udskrive "i baggrunden", sådan at du kan arbejde videre mens udskrift foregår?
Avatar billede cantona2000 Nybegynder
02. maj 2003 - 21:17 #3
Det er et billede som jeg lægger ind som bagrund. Men når jeg så printer, så forsvinder det og der er bare skrift på hvid baggrund.
Avatar billede jkrons Professor
02. maj 2003 - 21:31 #4
Og sådan skal det desværre virke.

Den eneste mulighed er at gemme som web-side og så udskrive Web-siden, men godt er det ikke.
Avatar billede sharkman Nybegynder
02. maj 2003 - 22:13 #5
Prøv følgende: Vis>Sidehoved og Sidefod. Indsæt en eller flere tekstbokse og indsæt derefter dit billede i tekstboksen(e). Du kan formattere tekstboksen ved at højreklikke i kanten af den, og så får du mulighed for at fjerne rammen omkring den (farver og streger) ændre til vandmærke (svagere farver), ligesom du kan vælge tekstombrydning for forgrundsteksten oven over billedet (layout). Det virker uden problemer hos mig (Word 2000)
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2003 - 23:03 #6
Du kan bruge denne løsning.
Fra hjælpen.

Troubleshoot backgrounds and watermarks
My document background doesn't print.

Document backgrounds are designed to be viewed on the screen and not printed. The background that you create by using the Background command on the Format menu will not print. To add a printable background, borders, or shading to your page, use the Printed Watermark command (by pointing to Background on the Format menu) or the Borders and Shading command on the Format menu.

Vær opmærksom på, at du ikke får lov at vælge Printed Watermark under baggrund, hvis du tidligere har sat en baggrund ind (jeg gjorde i alt fald ikke).
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. maj 2003 - 23:07 #7
Nej når det er et billede som du indsætter så skal det kunne udskrives.
Normal fremgangsmåde:
Indsæt - billede - fra fil
Find filen
Indsæt
Formater - billede
Tilpas billede. Her er mange muligheder du kan bl.a. formatere billedet som et vandmærke.
Du skal gå til fanebladet Layout og vælge at billedet skal ligge bag ved tekst. Du kan også klikke på avanceret herinde og vælge at billedet ikke skal flytte sig sammen med teksten. OK
Nu kan du så skrive oven på dit billede, og det skal også være med i din udskrift.
Avatar billede sharkman Nybegynder
05. maj 2003 - 15:57 #8
Til Cantona: Hvis du er tilfreds med et af svarene, så afslut venligst spørgsmålet (du har mange points ude - 2515)
Til Aovergaard: Hvorfor gentager du det meste af det, jeg har skrevet i mit svar?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. maj 2003 - 16:06 #9
sharkman-> det gør jeg heller ikke efter min mening. Jeg nævner ikke et ord en tekstboks, og kan slet ikke forstå hvorfor du vil have det i en tekstboks - fuldstændig unødvendigt, ej heller hvorfor det skal stå i sidehoved/sidefod, så du er helt galt på den, det er overhovedet ikke samme svar som dig.
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2003 - 19:06 #10
En lille kommentar.

Sharkman har ret i at lægge billedet i en tekstbox. Hvis man ikke bruger formater baggrund er det smart at lægge en tekstbox, der kan fylde hele siden i Sidehoved/Fod. så kan man skrive dokumentet som om der var tale om en baggrund, og man kan styre billedet noget nemmere.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
06. maj 2003 - 01:18 #11
Ja men det er da rigtig nok, man slipper for at sige at teksten skal ligge foran billedet, men man kan da ellers styre billede fuldstændig lige så godt direkte - hvis man ellers formaterer billedet til det.

Min kommentar til sharkman var også kun at mit svar ikke var magen til hans, det er altid rart at have flere muligheder:)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. juli 2003 - 16:41 #12
Lukketid?