Avatar billede frenjon Nybegynder
22. august 1999 - 11:27 Der er 29 kommentarer

Half-life problem med 2 netværkskort

Copy-pasted fra en engelsk side hvor jeg også lige har spurgt

Hi all
Here's a problem that really pisses me off

I have two networks adapters - EVERY time i choose to serv a LAN game halflife chooses the wrong IP - I need to be able to choose the right IP - If i
remove the TCP protocol from the wrong card it works, but that's a lame thing to do everytime i play lan games

perhaps there's a thing you can write in the commandline when you start the game.....

-Frenjon
Avatar billede moses Praktikant
23. august 1999 - 08:12 #1
Idéer:

Hvad med at bytte IRQ om?

eller

Fjern TCP/IP protokollen ved installation af HL?

Avatar billede frenjon Nybegynder
23. august 1999 - 14:17 #2
> Hvad med at bytte IRQ om?
Det kommer til at blive bøvlet - det kan da være at den bruger den med lavest IRQ
> eller

>Fjern TCP/IP protokollen ved installation af HL?
Er installeret med 1 netkort - den finder bare nr. 2 når man så installere det
Avatar billede moses Praktikant
23. august 1999 - 14:24 #3
Hvorfor har du egentlig to netkort?

Er det for at få to netværkstyper (f.eks. tokenring og ethernet) eller er det fordi du bruger patchkabler?

Hvis der er fordi du bruger patchkabler, så skulle du tage det ene netkort ud og erstatte det med en lille hub på det andet netkort; Så har du stadig mulighed for at koble tre eller flere PC'ere sammen.

Din hardware konstellation er lidt ulogisk - og derfor er der nok ikke taget hensyn hertil i HL.
Avatar billede frenjon Nybegynder
23. august 1999 - 14:28 #4
det er et netkort til BNC stik der skal bruges til normalt netkort
et til netkort der bruges til Kabelmodem - (har kun det ene stik)

Ergo, jeg SKAL ha begge netkort...

Nej, man burde da kunne vælge hvilken IP den skulle tage og lave lan game med. - eller sagt på en anden måde et sted vælge hvilket netkort man ville bruge

-frenjon
Avatar billede ravelin Nybegynder
23. august 1999 - 18:04 #5
Kan du ikke bruge route kommandoen i dosprompten? Der kan du vælge på hvilke IP adresser den skal bruge hvilke network interface?
Avatar billede frenjon Nybegynder
23. august 1999 - 18:37 #6
Øhh - nej - IP'en til mit ene netkort SKAL da bruges til internettet ??

Ellers fatter jeg ikke hvad du mener - Half-life er problemet
Avatar billede moses Praktikant
24. august 1999 - 08:08 #7
Hvad med at disable hardware'en i control panelet imens du spiller ?!?!

Nu kan jeg ikke finde på flere idéer !!
Avatar billede ravelin Nybegynder
24. august 1999 - 08:26 #8
Når du server et spil er det så LAN eller internet?
Hvis det er på dit eget lokale netværk kan du sætte dit COAX interface (netkort) op til at sende ALT hvad der skal til LAN IP adresser ud på dette interface. I et eksempel kan vi sige at dit interne netværk hedder 192.168.1.x og dit COAX netkort har IP 192.168.1.5:
Kommandoen ville så se nogenlunde sådan her ud: route ADD 192.168.1.0 MASK 255.255.255.0 192.168.1.5 METRIC 1 IF X (du kan se COAX netkortets ID bare ved at skrive route).
der er muligvis forskel på route versionerne så du må selv lige tjekke syntaksen efter, du skal forøvrigt nok også lige lave den static og det er vist nok -s eller sådan noget.
Gotta go
Ravelin
Avatar billede ravelin Nybegynder
24. august 1999 - 08:27 #9
ALT andet bliver selvfølgelig sendt ud på dit Inet interface.
Avatar billede ravelin Nybegynder
01. september 1999 - 20:05 #10
Hvaaa, gider du ikke lige at svare på om det kunne bruges eller hvad?
Det er da det mindste når nu vi prøver at hjælpe dig :-(
Avatar billede frenjon Nybegynder
01. september 1999 - 21:30 #11
Ohh sorry sorry

jeg havde HELT glemt at jeg også havde det på eksperten.dk
Det jeg gør er bare at disable netkortet fra control panelet - så høver jeg ikke boote

Min ven skrev ind til Sierra og fik af vide at man ikke kunne gøre noget ved problemet..

Jeg fatter ikke meget af det route noget du skriver så meget om :-)
Avatar billede ravelin Nybegynder
02. september 1999 - 08:18 #12
Det er så ok, men jeg havde fået opfattelsen af at du ville bruge et netkort internt (LAN) mens et andet eksternt (Inet.
Det kan sgu godt være at jeg alligevel er langt ude.
:-)
Avatar billede cldu Nybegynder
11. november 1999 - 00:15 #13
stofanet?
Avatar billede frenjon Nybegynder
11. november 1999 - 07:29 #14
øhhh ja - jeg har stofanet
Avatar billede cldu Nybegynder
11. november 1999 - 10:59 #15
okay. Jeg har aldrig haft problemer i den retning. Jeg mener bestemt, at HL går på BEGGE kort og søger efter en adgang. Alt efter hvilket log-on prog du bruger, og hvordan jeres netværk er sat op, burde den selv kunne finde det rigtige kort. PS: jeg bruger CableSaver fra ITX.dk - 149,-, som er de bedste penge jeg hidtil har brugt :-))))
BTW... nu siger du noget om LAN. Du ER klar over, at man ikke skal vælge LAN hvis man vil spille over nettet, bare fordi Stofanet er et LAN?
Avatar billede frenjon Nybegynder
11. november 1999 - 14:09 #16
Øhh nej - jeg spiller altid over (Internet) når jeg spiller HL
jeg har dog heller ikke StudieLAN

DVS at ved dig vælger HL det rigtige kort at lave server på ?
altså det med lokal IP adresse
jeg bruger
Avatar billede cldu Nybegynder
11. november 1999 - 14:23 #17
det jeg prøver at forstå ved din opsætning er: Bruger HL dit netkort til dit LAN som kilde til TCP/IP for server, eller bruger det netkortet til Stofanet??? HVIS det sidste er svaret, er serveren startet 100% korrekt. Den IP adresse DU får at se som SERVER, er den der eksisterer, og KUN eksisterer, indenfor Stofanet's NAT - Adress Translator. Altså: Hvis serveren startes på IP 192.168.NNN.NNN, bliver den automatisk LAVET OM til noget i retning af 212.10.NNN.NNN. Denne adresse får du kun at se, hvis du bruger en traceroute - som den der findes på Stofanet.dk (skriv www. i browseren og tryk enter) - her kan du se hvilken EKSTERN ip serveren startes på :-)))
Avatar billede cldu Nybegynder
11. november 1999 - 14:25 #18
... if all else fails: kør dit LAN på en IPX protokol. Den kan nemmerlig IKKE bruges i HL. Så er du ude over DET problem, men får selvfølgelig et helt nyt med LAN'et.. :-)
Avatar billede frenjon Nybegynder
11. november 1999 - 14:26 #19
Wow det fatter jeg ikke en yard af :)

Når den starter server starter den det på ip. 212.***.***.*** og ikke som jeg vil ha det når jeg spiller LAN på mit andet skod NE2K netkort med 192.168

er der nogen måde man kan få HL til at bruge det andet netkort andet end at disable mit stofanetkort

Det er også ligemeget - for jeg laver næsten aldrig server mere - Dette ?? er 2½ mdr gammelt
Avatar billede ravelin Nybegynder
11. november 1999 - 14:31 #20
Den half life server du laver skal den tilgås fra LAN eller Inet? Eller omformuleret, er det en server der skal kobles på fra en maskine i din lejlighed eller fra  f.eks. tyskland?
Kører du LAN serveren på IPX eller TCPIP?
Hvis du nu installerede IPX på det ne2k netkort, og ikke det eksterne stofanetkort så skulle det virke .
Forøvrigt er IPX også en bedre protokol til små net.
Avatar billede ravelin Nybegynder
11. november 1999 - 14:34 #21
P.S. Hvis du kunne lide alm halflife skulle du prøve det "nye" mod Counterstrike på adressen www.counter-strike.net
Avatar billede cldu Nybegynder
11. november 1999 - 14:37 #22
øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøh... 192.168.NNN.NNN ER stofanet's interne ip-adresser... hvad med at vælge en adresse som 172.31.0.NNN med 255.255.0.0 som subnetmaske? - Og HUSK NU at der er forskel på LAN i net-spil. Det lyder for mig som om du hele tiden prøver på enten at spille et internet-spil over dit LAN eller omvendt, et LAN spil over dit internet... Er du HELT sikker på det ikke bare er den vilde fejl40????
Avatar billede frenjon Nybegynder
11. november 1999 - 14:38 #23
Jeg spiller sgu CS hele tiden :))
faktisk skal jeg spille i aften fra 17.00-21.30 på en ungdomsskole..  det er for sejt

Jeg bruger TCP på begge kort og serveren skal laves til to maskiner forbundet med et BNC kabel.

Men som jeg siger er det ikke det helt store problem mere
Avatar billede cldu Nybegynder
11. november 1999 - 14:40 #24
ravelin: du har netop svaret det PRÆCIS samme som mig... :-/
Avatar billede frenjon Nybegynder
11. november 1999 - 14:40 #25
Cldu hva mener du

Jeg synes da snart jeg har forklaret det nu :)

det 172.31.0.NNN - kan det også bruges som Ip
Grunden til jeg har 192.168.1.2 på mit NE2K er at jeg skal bruge det til at snakke sammen med en linux maskine og bruge webcam mellem to maskiner
Avatar billede ravelin Nybegynder
11. november 1999 - 14:48 #26
cldu>> Jamen det var skam ikke meningen, jeg skrev lidt mens jeg arbejde, og så havde eksperten åbenbart timet ud så jeg skulle logge ind igen. Lang forklaring men jeg skrev det inden jeg så dit og tilpassede det så lige med ne2k kortet.
Men jeg prøvede altså ikke at få point for det.
Avatar billede ravelin Nybegynder
11. november 1999 - 14:49 #27
Frenjon>> Off topic, spiller du i klan?
Der er kommet en ny cs league: cs-league.gamereactor.net
Avatar billede frenjon Nybegynder
11. november 1999 - 14:53 #28
Nej min computer er for sløv

selv på LAN hakker det som død og kaffe og på internet er min ping altid over 300 så nej tak - jeg bliver bare nakket

Men måske når jeg får mit geforce kort :)
Avatar billede specialty Nybegynder
04. maj 2001 - 17:32 #29
Frenjon prøv med det her!!!

start hl.exe med denne her kommando

hl.exe -game cstrike +ip <her skriver du din internet ip uden>

så burde half-life gå ud igennem den ip!!!

Specialty!