Avatar billede grizzly Nybegynder
02. maj 2003 - 16:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Login

Jeg har brug for et login til min klans hjemmeside (www.cobra-clan.dk)
Er der nogle som er villige til at lave et til os?
135 point.
Avatar billede elkrog Nybegynder
02. maj 2003 - 16:48 #1
Hvad med dette her:
http://activedeveloper.dk/aspdigital/studies/login.asp
Det er lige til at gå til.
Avatar billede floetti Nybegynder
02. maj 2003 - 16:54 #2
<?php session_start();

echo "<h1>Login siden</h1>";

    if($_POST['username'] == 'login' && $_POST['password'] == 'password') { $_SESSION['id'] = '1'; }
    elseif($_GET['logout'] == '1') { $_SESSION['id'] = ''; session_destroy(); }

    if(!$_SESSION['id']) {
        echo "<form method=\"post\" action=\"index.php\"><table>
            <tr><td>Brugernavn:</td><td><input type=\"text\" size=\"10\" name=\"username\"></td></tr>
            <tr><td>Kodeord:</td><td><input type=\"password\" size=\"10\" name=\"password\"></td></tr>
            <tr><td>&nbsp;</td><td><input type=\"submit\" value=\"Login\"></td></tr>
        </table></form>";
    } else {
    ?>
    Innhold ! så kan i også send brugeren til en anden side ved evt. <?php header("Location: http://hvor.siden.siden.ligge"); ?>
    <?php } ?>

Prøv det !!!
Avatar billede grizzly Nybegynder
02. maj 2003 - 17:09 #3
den sidste dur ikke... den anden er for underlig :D
Avatar billede floetti Nybegynder
02. maj 2003 - 17:20 #4
Jo ! der skal bare skiftest ud i action =\" den side hvor siden tjekkes \" her er den 'index.php'
Avatar billede floetti Nybegynder
02. maj 2003 - 17:21 #5
og om ikke siden skal videre sendes, så fjern bare <?php header("Location: http://hvor.siden.siden.ligge"); ?>
Avatar billede grizzly Nybegynder
02. maj 2003 - 17:21 #6
...huh?? kan du ikke lige skrive hele baduljen igen?
Avatar billede floetti Nybegynder
02. maj 2003 - 20:31 #7
Ser her :

Jeg kan se på jeres side at I har lavet et plads for jeres login box, indset denne kode der:

    <?php session_start();

    if($_POST['username'] == 'login' && $_POST['password'] == 'password') { $_SESSION['id'] = '1'; }
    elseif($_GET['logout'] == '1') { $_SESSION['id'] = ''; session_destroy(); }

    if(!$_SESSION['id']) {
        echo "<form method=\"post\" action=\"index.php\"><table width=\"100%\">
            <tr><td>Brugernavn:</td><td><input type=\"text\" size=\"10\" name=\"username\"></td></tr>
            <tr><td>Kodeord:</td><td><input type=\"password\" size=\"10\" name=\"password\"></td></tr>
            <tr><td>&nbsp;</td><td><input type=\"submit\" value=\"Login\"></td></tr>
        </table></form>";
    } else {
    header("Location: http://hvor.hemmelige.siden.ligger");
    } ?>

Så skal du bare huske at lægge dette script ind på toppen af den hemmelige side (før <html> for at beholde den beskyttet fra uvedkommende:

    <?php session_start();

    if($_POST['username'] == 'login' && $_POST['password'] == 'password') { $_SESSION['id'] = '1'; }
    elseif($_GET['logout'] == '1') { $_SESSION['id'] = ''; session_destroy(); }

    if(!$_SESSION['id']) {
    header("Location: http://tilbage.til.login.siden");
    } ?>

Prøv dette ... !

Skriv om der er problemer ;)

--> Floetti
Avatar billede floetti Nybegynder
02. maj 2003 - 20:34 #8
OBS ! husk lige at nævne de filer som du lægger scriptet ind på (.php istedetfor .htm/.html)
Avatar billede grizzly Nybegynder
03. maj 2003 - 10:57 #9
giv mig lige din e-mail. Jeg vil vise dig fejl i koden jeg sætter ind.
Avatar billede backside Nybegynder
03. maj 2003 - 11:48 #10
Nu har du vel mulighed for PHP, ikk´?
Avatar billede floetti Nybegynder
04. maj 2003 - 16:48 #11
Skriv på joannes@designphoto.fo, også som backside siger.... tjek lige om du har mulighed for php ?