Avatar billede gamer61 Nybegynder
02. maj 2003 - 14:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Print af edits

Jeg har en from med en masse edit boxe som skal udfyldes. Hvad går man når man kun skal udskrive indholdet af boxene uden at baggrunden kommer med. Det skal kun være teksten i boxene der kommer ud og det s´kal stå på samme måde.
Avatar billede gamer61 Nybegynder
02. maj 2003 - 18:15 #1
Der må da være en af jer eksperter der kan svare ??
Avatar billede eht Nybegynder
02. maj 2003 - 20:44 #2
Med denne procedure kan du udskrive indholdet af Editfelter.
Her udskrives  Edit1,Edit2 og Edit3

Husk under uses Printers;

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);

var
    XPixelsPrTomme, YPixelsPrTomme: Integer;
    PixelXFactor,PixelYFactor:real;
const CmPrTomme = 2.54;
begin
  XPixelsPrTomme := GetDeviceCaps(printer.Handle, logPixelsX);  //afhængig af printerens opløsning
  YPixelsPrTomme := GetDeviceCaps(printer.Handle, logPixelsY);
  PixelXFactor:=0.1*XPixelsPrTomme/CmPrTomme;
  PixelYFactor:=0.1*YPixelsPrTomme/CmPrTomme;

  with Printer do
  begin
  Printer.Orientation := poLandscape;
  BeginDoc;
  Canvas.Font.Size:=20;
  Canvas.Font.Name:='ariel';
  Canvas.Font.Color := clBlack;

  Canvas.TextOut(Round(30*PixelXFactor),Round(20*PixelYFactor),Edit1.text);

// første tal (her 30 ) er millimetre fra venstre kant på papiret
// andet tal (her 20 ) er millimetre fra øverste kant på papiret
//NB!! Der er en lille variation i afstandene afhængig af printeren, ca 3 – 5 mm
//så er det bare at regne ud hvor på papiret du vil have teksten

  Canvas.TextOut(Round(30*PixelXFactor),Round(40*PixelYFactor),Edit2.text);
  Canvas.TextOut(Round(30*PixelXFactor),Round(60*PixelYFactor),Edit3.text);
  EndDoc;
  end;