Avatar billede narkofiske Nybegynder
02. maj 2003 - 13:25 Der er 6 kommentarer

SiS Chipset Vs. Nvidia

Jeg har et asus p4 s8x bundkort med et sis chipset. Når jeg installere den agp driver der følger med, kan jeg ikke bruge mit gfx kort (gf3ti200) som kører med officielle nvidia drivere. Skærmen går i sort !

Nogen der kan hjælpe mig ?
Avatar billede tobias28 Praktikant
02. maj 2003 - 13:30 #1
Kan du installere dit kort som standard vga kort(manuelt)? Og virker det?
Avatar billede narkofiske Nybegynder
03. maj 2003 - 18:53 #2
ja det kan jeg
Avatar billede tobias28 Praktikant
04. maj 2003 - 05:34 #3
Mit GF3 ti200 kort kører 4x AGP. Hvis dit ogå gør det kan det jo være, at dit bundkort skal indstilles til 4x AGP, da det også kan køre 8x AGP. Jeg mener, at det kan indstilles i Bios. Der er også nogle bundkort (det kan jeg ikke se på asus's hjemmeside), der ikke kan køre andet end 8x AGP og derfor vil man ikke kunne køre et gf3 ti200 kort på dem. Tjek din leverandør om det er tilfældet.
Avatar billede ela Nybegynder
22. juli 2003 - 02:44 #4
Jeg havde probs med Asus + Geforce 4.. men kører på SiS chipset nu og med gf4 stadig uden probs..
Avatar billede ela Nybegynder
22. juli 2003 - 02:45 #5
det kommer an på hvor gammel din comp er men de gamle kan også godt have probs med ikke at få nok strøm til agp porten og med det samme driverne bliver installeret går den død
Avatar billede shandler Nybegynder
28. oktober 2003 - 11:44 #6
-Ela-
Hvad kan man gøre hvis AGP porten ikke får nok strøm, er det så bundkortet der ikke kan levere mere eller er det PSU'en.
Lige præcis det som du beskriver der, lyder meget som et problem jeg har lige nu. Min pc går ned hele tiden, jeg har fundet et tweak program (nVHardPage Nvidia Tweaker 0.84.9b) og det fortæller mig at grafikkorettet ikke får strøm nok. Jeg har selv en 300w PSU, men har lånt en ny for at se om min egen var ved at stå af, men det hjalp ikke.