Avatar billede reptil Nybegynder
01. maj 2003 - 19:49 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

preloader i en masket cirkel ?

Hej Eksperter, er der en af jer der ved hvor jeg kan finde en preloader, som minder lidt om countdown i de gamle biograf film. Det er altså en hvid cirkel cirkel,som starter med at "viseren" starter masken fra kl.12, og kører i urets retning som masker den underliggende mørke farve frem jo længere den kommer kl.12 igen, da den passere kl.12 er hele cirklen blevet mørk, og animationen starter forfra, samtidig med at der i midten af cirklen bliver talt ned fra 10, så når vi når ned på 0 er filen loadet færdig, så der skal noget scripting til for at beregne det.
Jeg har været inde på flashkit, for at lede, men de fleste filer er bare ren animation, og jeg skal bruge en med et preloader script i ????
Hvis der er en der kan lave det til mig får du 600 point !!
:-))
Avatar billede lepsycho Nybegynder
02. maj 2003 - 09:23 #1
Mit svar til dig ville være at du skulle tage og tjekke www.flashkit.com Der er ALT hvad du skal bruge til flash...

Husk bare lige at søge efter preloaders!

- LePsycho
Avatar billede jakwag Nybegynder
02. maj 2003 - 11:34 #2
Jeg har lavet en. Den må du da gerne få for 600 point : )

http://www.contentdepot.dk/preloder.htm

Den virker godt nok lidt sjov hvis den kun skal downloade små filer, da den så lyn hurtigt skal tælle alle ti rundter. Men det er jo også det du ville have.
Avatar billede jakwag Nybegynder
02. maj 2003 - 12:05 #3
nu har jeg lavet den til et komponent, så er den lettere at bruge.
fla'en i zip filen skal lægges i programmer>macromedia>flash MX>first Run>components folderen.
Hvis flash er åbent skal det genstartes.

Komponentet skal lægges i den første frame på maintimeline, det skal være det eneste der ligger i den frame.

http://www.contentdepot.dk/OMpreload.zip
Avatar billede reptil Nybegynder
03. maj 2003 - 13:59 #4
Hej jakwag tak for det,
jeg undrer mig over hvorfor den ikke kører kontinuerligt rundt, den skifter meget, og springer lidt over engang imellem, i virkligheden kunne jeg godt nøjedes med at det bare er en script fri animation som kører rundt helt glidende i samme tempo samtidig med at man ser en scripted countdown tæller, som tæller ned fra 10 - 0 og ikke omvendt.
kan jeg selv ændrer på det, eller er det noget du kan gøre i et snuptag?
Avatar billede jakwag Nybegynder
04. maj 2003 - 15:22 #5
Det er ikke noget problem at ændre koden så den tæller ned istedet for op (ja, jeg har vist ikke rigtig tænkt mig om).

Problemet er at du siger at du vil have den til at lave bare en lamindelig animation i samme hastighed. Hvad er samme hastighed? Hastigheden afhænger jo af hvor meget der skal downloades og brugerens forbindelse. Hvis det laves på denne måde, hvilket jeg sagtens kan (i et snuptag), vil tallene og antal runder ikke komme til at passe sammen. Jeg prøver lige at lave en og sende til dig.
Avatar billede jakwag Nybegynder
04. maj 2003 - 15:38 #6
Lav koden om til:

this._parent.stop();
this.onEnterFrame = function() {
    loaded = this._parent.getBytesLoaded();
    all = this._parent.getBytesTotal();
    number_txt.text = 10-Math.floor(loaded/all*10);
    frame = new String((loaded/all*100));
    if (loaded>=all) {
        this._parent.gotoAndPlay(2);
        delete this.onEnterFrame;
    }
};

Så kommer det til se ud som du ville have.

: ) Jakob
Avatar billede jakwag Nybegynder
04. maj 2003 - 15:41 #7
Hov!
Denne linie kan også godt slette:
frame = new String((loaded/all*100));

Så bliver det altså:

this._parent.stop();
this.onEnterFrame = function() {
    loaded = this._parent.getBytesLoaded();
    all = this._parent.getBytesTotal();
    number_txt.text = 10-Math.floor(loaded/all*10);
    if (loaded>=all) {
        this._parent.gotoAndPlay(2);
        delete this.onEnterFrame;
    }
};
Avatar billede jakwag Nybegynder
04. maj 2003 - 15:44 #8
Sig til hvis du vil have den som et komponent.
Avatar billede lepsycho Nybegynder
05. maj 2003 - 09:05 #9
Jakwag ---> Hvorfor skulle man give point for din når man kan downloade den? :D

http://www.contentdepot.dk/preload.fla

Bare lige til en anden gang... Pas på med at ligge kilde/hoved filerne ud på nettet hvis det er noget du vil videre med i verden :P
Avatar billede jakwag Nybegynder
05. maj 2003 - 10:39 #10
lepsyco: Jeg tog for givet at reptil var et ærligt meneske/firben, hvis dette var noget jeg ville sælge kna jeg garantere for at der ville være andre boller på suppen.

: )
Avatar billede lepsycho Nybegynder
05. maj 2003 - 13:27 #11
Hehe... godt nok! :D
Avatar billede reptil Nybegynder
05. maj 2003 - 18:29 #12
Hej Jakwag,
Hvordan giver jeg dig de 540 ekstra point ?
Avatar billede jakwag Nybegynder
05. maj 2003 - 18:45 #13
reptil: hehe - Aner det ikke...
Så vidt jeg ved kan man kun give 200 for et spørgsmål. Så opret et spørgsmål til mig med 200 point, så er vi kvit. Jeg havde jo lavet den på forhånd.
Avatar billede reptil Nybegynder
05. maj 2003 - 19:28 #14
okay...