Avatar billede beasto Nybegynder
22. november 2000 - 19:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ASPHTTP og Get streng

Jeg bruger ASPHTTP til at hente et unikt id på en htmlside. Id\'et skal bruges til at logge ind.
Mit problemer er at jeg skal sende nogle forskelige get variabler til en servlet (som jeg ikke kan pille ved), hvordan sender man variabler med method=get med ASPHTTP ???

Jeg er også åben for andre forslag end ASPHHTP
Avatar billede enlize Nybegynder
22. november 2000 - 19:51 #1
jamen skal du ikke bare kalde en variabel på en anden side.
dette kan gøres ved: request(\"dinVariabel\")
Avatar billede beasto Nybegynder
22. november 2000 - 19:55 #2
Jeg kan som nævnt ikke pille ved den servlet jeg skal sende til... Desvære
Jeg ved ikke hvordan jeg kan sende data med ASPHTML i GET.

/Beast
Avatar billede enlize Nybegynder
22. november 2000 - 20:01 #3
Hvorfor er du så opsat på at sende dine oplysninger via \"Get\" metoden?
Avatar billede netsrac Praktikant
22. november 2000 - 20:03 #4
Set HttpObj = Server.CreateObject(\"AspHTTP.Conn\")
HttpObj.Url = \"http://www.myfinancialpage.com/scripts/update3.asp\"
HttpObj.PostData = \"suid=jimb&pwd=macabre&id=32&val=1.5\"
HttpObj.RequestMethod = \"GET\"
strResult = HttpObj.GetURL
Avatar billede beasto Nybegynder
22. november 2000 - 21:25 #5
Fordi denb servlet jeg skal sende til kun forstår get !

HttpObj.PostData = \"suid=jimb&pwd=macabre&id=32&val=1.5\"... Siger PostData dig ikke et eller andet ?

/beast

Avatar billede netsrac Praktikant
22. november 2000 - 21:51 #6
HttpObj.RequestMethod = \"GET\" <-- Siger GET dig et eller andet ?
Avatar billede beasto Nybegynder
22. november 2000 - 22:11 #7
Ok... beklager det lidt flabede svar, men jeg har altså prøvet med det(tidligere i dag) og jeg får en nullpoint exeption fordi det bliver sendt som post, selv om requestmethod er sat til GET, men lad mig lige teste det en gang til imorgen, måske har du ret ?
Avatar billede netsrac Praktikant
23. november 2000 - 06:48 #8
Det skulle gerne virke, jeg mener selv jeg har brugt det på et tidspunkt.
Avatar billede beasto Nybegynder
23. november 2000 - 20:29 #9
Ok Det virkede (grrr) lav lige et svar så for du dine pts!

:)
/beast
Avatar billede netsrac Praktikant
23. november 2000 - 22:54 #10
Svar :-)
Avatar billede beasto Nybegynder
24. november 2000 - 08:40 #11
Pointene er dine, tak for hjælpen

...(og go jul)

/beast