Avatar billede netbabe Nybegynder
01. maj 2003 - 16:07 Der er 17 kommentarer

Ftp-problem

Jeg har en "almindelig" konto hos DanBBs hvor jeg har en hjemmeside liggende som jeg plejer at kunne uploade via ftp uden problemer. Det kan jeg bare pludselig ikke mere...
Vi har ADSL hos Tiscali. Hverken Tiscali eller DanBBs kan se fejl hos dem ("Det må være de andre"). Det virker ikke fra nogen af vores maskiner herhjemme (har prøvet både på Windows2000 og Linux), men fra mit arbejde kan jeg godt få forbindelse, så det er altså hos os herhjemme der er noget galt. :o(

Den skriver:
Connected to ftp.danbbs.dk.
421 Service not available, remote server has closed connection

Dvs. først er der forbindelse, og så bliver jeg smidt af få sekunder efter. Jeg kan hverken i en cmd-prompt, med en ftp-klient eller en browser.

HJÆLP!
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. maj 2003 - 16:20 #1
Det kan jo være mange forskellige ting. Hvad har du gjort fra det virkede til det hold op med at virke?

Har du installeret noget nyt software
Har du gennemført windows update
Har du ændret i sikkerhedsinstillingerne
Har du en firewall (e.v.t. en personlig firewall) installeret

Dit svar på disse spørgsmål skulle gerne pege på hvor problemet ligger

Det kan være dit system der har en fejl: Repair, geninstaller eller updater
Det kan være din FTP klient der er død: Geninstalller
Det kan være din firewall, der ikke tillader kommunikation på port 20 og 21: åben for disse porte
Avatar billede serverservice Praktikant
01. maj 2003 - 16:25 #2
Nu har jeg fundet fejlen. Jeg kan ikke fra en msakine med min portfirewall men godt fra een uden begrænsede porte.
Du skal altså finde hvilken port som er krævet af den service, og så åbne den på firewallen. Du kan teste det ved at disable portfirewalls midlertidigt.
Avatar billede netbabe Nybegynder
01. maj 2003 - 16:28 #3
Undskyld, jeg glemte en meget vigtig detalje: jeg kan ftp'e til alle andre end danbbs! (Derfor mente jeg at det var deres problem, men det mener de altså ikke.)

Jeg er ikke helt klar over hvornår problemet opstod (da jeg ikke opdaterer hjemmesiden så tit), så det er svært at sige hvad der er sket fra det virkede til det ikke virkede.
Ja, jeg har gennemført windows update nogle gange. Men som sagt kan det heller ikke lade sig gøre fra en Linuxmaskine i samme netværk, sååå...
Jeg har ingen firewall installeret (det har dog før virket både med og uden Zonealarm).
Avatar billede serverservice Praktikant
01. maj 2003 - 16:33 #4
Jamen jeg mente ikke din zonealarm, men din firewall på serveren som begrænser portene. Du skal se på serveren.
Avatar billede netbabe Nybegynder
01. maj 2003 - 16:38 #5
Jeg er bare almindelig kunde hos DanBBs - jeg har ikke min egen server! Og det er kun mig der har problemer hos dem.
Avatar billede serverservice Praktikant
01. maj 2003 - 16:47 #6
Nå troede du sad i et server-netværk.
ok måske hjælper det hvis du installerer IIs på din maskine fra add/remove instal internet information service. Hjalp det?
Avatar billede netbabe Nybegynder
01. maj 2003 - 16:53 #7
Desværre - forbud fra kæresten (der ved hvad han taler om) ;o) Det er heller ikke noget jeg har haft installeret tidligere.
Og som sagt virker det heller ikke fra en Linux-maskine.
Avatar billede serverservice Praktikant
01. maj 2003 - 16:58 #8
hos mig siger den: "425 Can´t build data connection"
Avatar billede serverservice Praktikant
01. maj 2003 - 17:05 #9
Har du enabled ip filtering på netkortet? eller anden begrænsning.
Hvilke services er enabled på netkort?
Avatar billede netbabe Nybegynder
01. maj 2003 - 17:25 #10
Hvor ser jeg det?
Avatar billede serverservice Praktikant
04. maj 2003 - 12:09 #11
Du ser det under: network-Lannetkort-tcp/ip egenskaber-advanced-options-tcp/ip filtering.
Men hvis din kæreste er så sktrap ved han det måske.
Det virker hvertfald hos miog når jeg disabler ip filtering.
Hvis det ikke er problemet kan det være switch/routeren der skal have åbnet nogle porte. Har I SW til ovenstående?
Avatar billede serverservice Praktikant
04. maj 2003 - 12:18 #12
sw=software
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. maj 2003 - 02:11 #13
et skud i tågen, kan det have noget med front page extensions at gøre?? det kunne lyde lidt som om den er blevet aktiveret hos danbbs
Avatar billede netbabe Nybegynder
06. maj 2003 - 07:27 #14
IP-filtering er slået fra.
Hvis det var noget i switchen, så skulle det vel aldrig have virket - eller jeg skulle ikke kunne ftp overhovedet? Tager jeg fejl?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. maj 2003 - 02:40 #15
hvad med FP extensions, jeg ved ikke om det er sådan alle steder, men på mit hotel kan man ikke bruge FTP hvis extensions er slået til (jeg var kommet til at slå det til på min admin side, og vidste ikke hvad der pludselig skete)
mht Switch/router er der vel tale om at port 21 skal være åben, andet skal der vel ikke til (og da switch næppe er managed kan der vel kun være tale om router)
Avatar billede netbabe Nybegynder
07. maj 2003 - 07:23 #16
Det er ikke et hotel jeg har, så FP extensions er uden betydning.
Avatar billede serverservice Praktikant
08. maj 2003 - 10:12 #17
Ok jeg kan altså godt logge på danbbs når min ip filtering er slået fra - på w2000...Du skal installere sp3 til w2000.
hvis det ikke løser problemet skal du køre en repair af w2000 fra cd rom.