Avatar billede janrosgaard Nybegynder
01. maj 2003 - 13:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Socket programmering: Ændinrg af send buffer størrelse

Hejsa.

Jeg ønsker at sende en datamængde (100 kb. ca) over en asynkron stream socket. Jeg har kaldt WSAASyncselect med (FD_CONNECT | FD_READ | FD_WRITE).

Problemet opstår, når jeg ønsker at sende mine data, fordi Windows tilsyneladende gør det i ét hug. Det er normalt meget fint, men i mit særlige tilfælde ønsker jeg, at selvom jeg forsøger at sende 100 kb ad gangen, skal send() kun sende 2 kb og derpå give mig en FD_WRITE event, så jeg kan fortsætte med at sende. Jeg vil med andre ord gerne have sendt mine data i små klumper i stedet for hele molevitten på én gang. Grunden til at jeg ønsker dette er, at min applikation skal køre på en anden platform, hvor jeg *ved*, at man kun kan sende 1-2 kb ad gangen, og den opførsel vil jeg gerne emulere på Windows.

Jeg har forsøgt at kaldet setsockopt() og sætte SO_SNDBUF til lave værdier, men det er Windows tilsyneladende ligeglad med. Jeg har også forsøgt med TCP_NODELAY for at slå Nagle-algoritmen fra, men heller ikke det havde nogen større effekt.

Forslag modtages med kyshånd!

Mvh. Jan Rosgaard
Avatar billede mickni33 Nybegynder
01. maj 2003 - 14:16 #1
Har du kigget på funktionen malloc(); ?

Er det noget data du selv styre hvor meget det skal fylde eller er det noget data som kommer som en stor pakke som du så vil have splittet op ?
Avatar billede janrosgaard Nybegynder
01. maj 2003 - 14:22 #2
Det er data, som kommer i en stor pakke, og som skal splittes op, men jeg vil gerne have Winsock til at lave denne opsplitning.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
01. maj 2003 - 14:41 #3
Kan ikke lave det rent kodemæssig men måske kunne man finde ud af hvor stor pakken er i binærtal og så dividere med 5 og sætte nyPakke1=delPakke1 nypakke2=delPakke2 osv osv
Avatar billede janrosgaard Nybegynder
01. maj 2003 - 15:00 #4
Jeg tror, jeg har fundet et brugbart workaround nu... :)