Avatar billede fish72 Nybegynder
01. maj 2003 - 10:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

vild diskettedrev

Jeg har fået problemer med mit diskettedrev.Når jeg installerer et spil eller program går mit diskettedrev helt amok og "brummer" konstant under hele installiationen.
Når jeg er i gang med at spille et spil,går den tit i gang med at "brumme" et par sekunder, med et par minutters mellemrum.
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2003 - 10:52 #1
Det lyder sgu underligt :o)
Skift drevet - det koster en go' 100 kr.
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. maj 2003 - 10:52 #2
Hmmm... har du checket for virus?
Der er 2 muligheder: HW eller SW fejl. SW kan du lettest teste med en "ren" Windows. Lån evt. en anden harddisk og installer på denne. Se om problemet forsvinder.

Hvis det er en HW fejl, så skift drevet først... og dernæst bundkortet.

JP
Avatar billede 1nsane Nybegynder
01. maj 2003 - 10:53 #3
prøv med et andet diskette drev hvis du har et liggende, det kan være dit diskette drev opfører sig sådan fordi det er ved at være slidt helt op eller noget i den retning.
Avatar billede 1nsane Nybegynder
01. maj 2003 - 10:55 #4
hvis du har virus program scanner den måske diskette drevet, det kan det sagtens være hvis du har det, prøv at tjekke for det hvis du har virus program insstalleret på din pc.

1nsane
Avatar billede msbw Nybegynder
01. maj 2003 - 11:15 #5
Jeg havde en computer på et tidspunkt, hvor når jeg have XP på den brummede mit floppy-drev også... Men når jeg havde alt andet (ex Win2K)så opførte det sig fuldstændig normalt... Og det floppy-drev her et år efeter virker stadig upåklageligt...
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. maj 2003 - 11:58 #6
har du prøvet at slå floppyen fra i bios?
Avatar billede 1nsane Nybegynder
01. maj 2003 - 14:26 #7
takker for point, var det virus program der kørte ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. maj 2003 - 15:34 #8
Hvad var det lige der var galt med mit svar? ... og hvad var løsningen?
Avatar billede 1nsane Nybegynder
02. maj 2003 - 08:48 #9
det var nok virus programmet jpvj det skrev du ikke noget om jo, du skrev det om det var virus det er virus infekseret ikke et program der checker for virus hvis du er med.
det samme hvis du bliver syg = virus
lægen = virus program, eller han har et virus program til dig måske

:-)