Avatar billede c-sharp Nybegynder
01. maj 2003 - 09:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemmer med at ændre tegnsæt for en tabel

Jeg har nogle problemmer med at sortere når der ingår æ,ø og å. Så jeg fandt dette sp. på eksperten http://www.eksperten.dk/spm/264994

Men jeg kan ikke helt finde ud af hvor jeg skal indsætte den sætning der bliver nævnt:

CREATE TABLE [adresser] (
    [navn] [varchar] (50) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL ,
    [adresse] [varchar] (50) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL ,
    [postnr] [int] NULL ,
    [dato] [datetime] NULL ,
    [maegler] [varchar] (15) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL ,
    [areal] [int] NULL ,
    [erSendt] [bit] NULL
) ON [PRIMARY]
GO
Avatar billede techhouse Nybegynder
01. maj 2003 - 10:46 #1
Det kan du fx gøre i SQL Query Analyzer
/Thomas
Avatar billede c-sharp Nybegynder
01. maj 2003 - 11:46 #2
Ja men hvordan skriver jeg det?
Avatar billede techhouse Nybegynder
01. maj 2003 - 13:48 #3
Kender du SQL Query Analyzer?
Avatar billede c-sharp Nybegynder
01. maj 2003 - 13:56 #4
Ja jeg bruger den, men jeg ved bar ikke helt hvordan jeg skal bruge:

alter table [tabelnavn]
alter column [feltnavn] varchar(50) collate sql_danish_pref_cp1_ci_as
Avatar billede janus_007 Nybegynder
01. maj 2003 - 14:08 #5
HVis du ikke er så hjemmevant i qa'en, så vil jeg nok bare foreslå dig at bruge enterprise manageren istedet. Der har du også mulighed for at specificere collation!. Inde under tabeldesign finder du collation, det er den sidste indstilling du kan vælge under columns.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
01. maj 2003 - 14:18 #6
Det var vist bare det jeg skulle gøre. Jeg takker janus_007