Avatar billede memento_mori Nybegynder
30. april 2003 - 23:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problem med eshop til eksamens projekt!!!

Jeg er gang med et eksamens projekt hvor jeg laver en hjemmeside med til hørende e-shop. Da jeg ik er srap nok til at programere ASP i den størelse har jeg hentet en gratis shop på www.udvikleren.dk med zip navn eshop.zip
Denne shop har jeg fået til at hente vare fra en database med, men så opstår problemet når man trykker på en knap der hedder køb ska vare overføres til en indkøbskurv men det sker bare ik i stedet for for jeg følgende medelse som jeg ik helt forstår:
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x3f0 Thread 0x6c0 DBC 0x2472ffc Jet'.
/tek2/Shopping/default.asp, line 273

er der nogen der kan hjælpe mig for så ville jeg være evigt taknemelig???????
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. april 2003 - 23:28 #1
Fejlen betyder som regel at driveren ikke kan finde database i den sti som er angivet i connection strengen.

Så prøv at tjekke at database filen ligger det rigtige sted.
Avatar billede medions Nybegynder
30. april 2003 - 23:28 #2
Du har ikke givet skriverettigheder til databasen!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
30. april 2003 - 23:29 #3
doh, de er oxo rigtig Anders -tror sq jeg hopper i seng ;o)!

//>Rune
Avatar billede memento_mori Nybegynder
30. april 2003 - 23:35 #4
Okay eagleeye du havde ret med at stien ik var rigtig men når jeg så ændre den får jeg i stedet for følgende sætning:
Error Type:
ADODB.Connection (0x800A0E79)
Operation is not allowed when the object is open.
/tek2/Shopping/default.asp, line 274
Avatar billede medions Nybegynder
30. april 2003 - 23:37 #5
den fejl begyder at du har lukket dit objekt for tidelig!

Prøv at lad mig se linje 274 og den kode omkring det!

//>Rune
Avatar billede memento_mori Nybegynder
30. april 2003 - 23:37 #6
<table width="600" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
        <tr align="left" valign="bottom">
          <td>&nbsp;</td>
        </tr>
      </table>
      <table width="600" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
        <tr>
          <td width="600" colspan="2"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">&nbsp;</font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="600" align="left" valign="top" colspan="2"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">
            </font><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2"><br>
            <%
        'Åben databasen
        Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
        Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
        'Modify and use this connection if your database is in your database directory
        Conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=C:\Inetpub\wwwroot\tek2\Shopping\Items.mdb"
        Conn.Open "DBQ=" & Server.Mappath("items.mdb") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"

SQL = "SELECT Name, Price, ImageURL FROM Items"

rs.Open SQL, Conn
rs.MoveFirst

        Function GetItemParameters(iItemID)
        'Open database
        Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
        Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
        'Modify and use this connection if your database is in your database directory
        Conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=C:\Inetpub\wwwroot\tek2\Shopping\Items.mdb"
        Conn.Open "DBQ=" & Server.Mappath("items.mdb") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"

SQL = "SELECT* FROM Items WHERE ProductNum = '" & iItemID & "'"
rs.Open SQL, Conn
rs.MoveFirst

Dim aParameters
aParameters = Array(rs("ImageURL"), rs("Name"), rs("Price"))
' Return array containing product info.
GetItemParameters = aParameters
End Function

%>
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. april 2003 - 23:38 #7
Du har to linjer med Conn.Open lige efter hinanden her:

        Conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=C:\Inetpub\wwwroot\tek2\Shopping\Items.mdb"
        Conn.Open "DBQ=" & Server.Mappath("items.mdb") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"

Prøv at fjerne den som ikke er rigtig.
Avatar billede memento_mori Nybegynder
30. april 2003 - 23:45 #8
Er gjort men så kommer den op med:
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E07)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in criteria expression.
/tek2/Shopping/default.asp, line 291

som er dette område:

        Function GetItemParameters(iItemID)
        'Open database
        Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
        Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
        'Modify and use this connection if your database is in your database directory

        Conn.Open "DBQ=" & Server.Mappath("items.mdb") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"

SQL = "SELECT* FROM Items WHERE ProductNum = '" & iItemID & "'"
rs.Open SQL, Conn
rs.MoveFirst

Dim aParameters
aParameters = Array(rs("ImageURL"), rs("Name"), rs("Price"))
' Return array containing product info.
GetItemParameters = aParameters
End Function

%>
            <%
Dim dictCart ' as dictionary
Dim sAction ' as string
Dim iItemID ' as integer
Dim iItemCount ' as integer

If IsObject(Session("cart")) Then
    Set dictCart = Session("cart")
Else

    Set dictCart = Server.CreateObject("Scripting.Dictionary")
End If

sAction = CStr(Request.QueryString("action"))
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. april 2003 - 23:47 #9
Hvis kolonnen ProductNum er defineret af typen tal i databasen skal der ikke ' omkring i SQL sætningen:
SQL = "SELECT* FROM Items WHERE ProductNum = '" & iItemID & "'"

Sådan her:
SQL = "SELECT* FROM Items WHERE ProductNum = " & iItemID
Avatar billede memento_mori Nybegynder
30. april 2003 - 23:51 #10
Damn nu funger det sq!!!! taxa!
You get the points Eagleeye!!!
:@)
Avatar billede memento_mori Nybegynder
30. april 2003 - 23:52 #11
hvis du lige gider at ligge et svar ind!
så jeg kan give dem til dig!
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. april 2003 - 23:52 #12
Ok her er et svar :)