Avatar billede jerving Nybegynder
30. april 2003 - 16:56 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

SQL forespørgsler fra array

Hej eksperter!

Jeg har en tabel (CRMprofiles) med en række profiler, der har tilknyttet en fremmednøgle (LandID), fra en tabel med (Lande), som indeholder alle landekoder.

I en selectbox/liste vil jeg nu udskrive de landenavne fra tabellen Lande, på baggrund af de fremmednøgler, der figurerer i tabellen ,CRMprofiles.

Jeg laver først en SQL-sætning, der udskriver alle de fremmednøgler på lande, der findes i CRMprofiles.

Og nu starter mine problemer – Jeg skal nu først sørge for, med en fix For-løkke, at det array, der kommer ud af forespørgslen ikke har dubletter (så landene optræder flere gange i selectboxen).

Herefter skal jeg lave en dynamisk SQL-streng, der bestemt af antallet, der er i array’et (som nu er ”renset” for dubletter), forespørger på x antal ID’er i tabellen Lande.

Er der nogen, der kan gøre mig klogere på hvordan jag skal gøre det?

Er mit spørgsmål alt for kinesisk?

Kh,

jerving
Avatar billede -master-d- Nybegynder
30. april 2003 - 17:01 #1
Du henter uden dubletter sådan her :

SQL = "Select DISTINCT Fremmmednøgler FROM CRMprofiles"
Set rs = Conn.Execute(SQL)
Avatar billede -master-d- Nybegynder
30. april 2003 - 17:02 #2
Resten er jeg ikke helt sikker på at jeg har forstået...
Avatar billede jerving Nybegynder
30. april 2003 - 17:20 #3
Super m. DISTINCT, kendte den ikke. Jeg har selv fundet på en løsning til den mere uforståenlige del af mit spørgsmål - 100 point ok m. dig?

1000 tak for hjælpen

Kh,

jerving
Avatar billede -master-d- Nybegynder
30. april 2003 - 17:22 #4
100 er mere end nok, du må selv bestemme hvad du giver mig.

Ligger et svar.
Avatar billede -master-d- Nybegynder
30. april 2003 - 17:22 #5
Ja nu ligger jeg et svar.. :D
Avatar billede jerving Nybegynder
30. april 2003 - 17:23 #6
Mange tak for hjælpen!
Avatar billede -master-d- Nybegynder
30. april 2003 - 17:26 #7
Takker for de mange point...