Avatar billede marvel Praktikant
29. april 2003 - 20:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

popup?

Hej, er der nogen der kan fortælle mig om det er muligt at ændre den svarside man bliver henvist til når man bruger denne formular? Den return_link_url jeg har forsøgt virker ikke (<input type="hidden" name="return_link_url" value="http://www.mask.dk/tak.html">. Hvis man ikke kan det, kan man så ikke få åbnet i et nyt explorer vindue?

<form action="http://cgi.locuples.com/cgi-bin/FormMail.pl" method="post">
        <div align="left">
          <input type="hidden" name="recipient" value="webmaster@mask.dk">
          <input type="hidden" name="subject" value="mask profil">
          <input type="hidden" name="return_link_url" value="http://www.mask.dk/tak.html">
          <br>
          <span class="bodytxt"> </span>
          <table width="100%" border="0" cellpadding="0">
            <tr>
              <td width="14%"><span class="bodytxt">Navn</span></td>
              <td width="86%"><span class="bodytxt">
                <input type="text" name="textfield">
                </span></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="14%"><span class="bodytxt">Adresse</span></td>
              <td width="86%"><span class="bodytxt">
                <input type="text" name="textfield2">
                </span></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="14%"><span class="bodytxt">Telefon</span></td>
              <td width="86%"><span class="bodytxt">
                <input type="text" name="textfield5">
                </span></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="14%"><span class="bodytxt">Email</span></td>
              <td width="86%"><span class="bodytxt">
                <input type="text" name="textfield3">
                </span></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="14%"><span class="bodytxt">ICQ/MSN</span></td>
              <td width="86%"><span class="bodytxt">
                <input type="text" name="textfield4">
                </span></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="14%" class="bodytxt">O<span class="bodytxt">ptaget &aring;r
                </span> </td>
              <td width="86%"><span class="bodytxt">
                <input type="text" name="textfield6">
                </span></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="14%" class="bodytxt">Supplerende oplysninger</td>
              <td width="86%"><span class="bodytxt">
                <textarea name="textfield7" rows="4" cols="50"></textarea>
                </span></td>
            </tr>
          </table>
          <span class="bodytxt"><br>
          </span><br>
          <br>
          <input type="submit" name="Submit" value="Send">
        </div>
      </form>
Avatar billede e-man Nybegynder
29. april 2003 - 21:10 #1
Hmmm... Det ser ud som om ham fyren der har den her form-mail har lavet den så man ser hans credits! Måske... Det kan du vel ændre ved at få en ny "host" til din mail-form... eventuelt http://www.wservice.dk/wservice-dk/

wa sir i andre!
Avatar billede esben85 Nybegynder
30. april 2003 - 21:16 #2
hvorfor bruger du en cgi-mailform?, brug hellere en aspmail via cdont.dll, det er nemmere at overskue:
mail.html
<html><head></head>
<body>
<form action="tak.asp" method="post">formens indhold</form>
</body>
</html>

tak.asp
<html>
<head></head>
<body>
<%
Dim strTo, strSubject, strBody 'Strings for recipient, subject, boby
Dim objCDOMail 'The CDO object

strBody =request.form("body")

Set objCDOMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

objCDOMail.From = request.form("navn")
objCDOMail.To = request.form("til")
objCDOMail.Subject = request.form("emne")
objCDOMail.Body = strBody
' Send the message!
objCDOMail.Send
' Set the object to nothing because it immediately becomes
' invalid after calling the Send method.
Set objCDOMail = Nothing
'
' End page logic
%>
</body>
</html>

mvh Esben
Avatar billede marvel Praktikant
04. maj 2003 - 05:13 #3
jeg havde selv fundet wservice i mellemtiden, men det er jo kun ekstra bonus til e-man :)
Avatar billede e-man Nybegynder
04. maj 2003 - 20:49 #4
takker :)