Avatar billede nielsreinau Nybegynder
22. november 2000 - 14:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

krise ved updatefunktion

Jeg har lavet en update-funktion i asp (se længere nede). Den fungerer fint når jeg kører scriptet fra min egen computer (win 2000, explorer 5.5, stofanetforbindelse, placeret hos nethoteludbyderenazero.dk) Problemet er imidlertid at skidtet ikke vil virke i netscape eller fra nogle af de andre jeg har bedt checke det)pleeeeeeaaaaassseeee help!

Her er siden:

<%@LANGUAGE=\"VBSCRIPT\"%>

<%
\' session(\"priosession\") = 1
\' session(\"priosession2\") = 4

set conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=d:\\inetpub\\wwwroot\\resitedk\\medwin\\datafolder\\medwinbg.mdb\"

sql = \"UPDATE brugeroensker SET prioritetsnummer = (prioritetsnummer - 1) WHERE prioritetsnummer > \"& Session(\"priosession\") & \" AND prioritetsnummer <= \"& Session(\"priosession2\") & \"AND((\" & Session(\"priosession2\") & \" - \" & Session(\"priosession\") & \") > 0)\"
conn.execute(sql)
%>

<%
\' session(\"priosession\") = 1
\' session(\"priosession2\") = 4

set conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=d:\\inetpub\\wwwroot\\resitedk\\medwin\\datafolder\\medwinbg.mdb\"

sql = \"UPDATE brugeroensker SET prioritetsnummer = (prioritetsnummer + 1) WHERE prioritetsnummer < \"& Session(\"priosession\") & \" AND prioritetsnummer >= \"& Session(\"priosession2\") & \"AND((\" & Session(\"priosession2\") & \" - \" & Session(\"priosession\") & \") < 0)\"
conn.execute(sql)
%>

<%
\' session(\"priosession\") = 1
\' session(\"priosession2\") = 4
\' session(\"priopos\") = 1

set conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=d:\\inetpub\\wwwroot\\resitedk\\medwin\\datafolder\\medwinbg.mdb\"

sql = \"UPDATE brugeroensker SET prioritetsnummer = \"& Session(\"priosession2\") & \" WHERE ID = \"& Session(\"priopos\")
conn.execute(sql)
%>

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
<style type=\"text/css\">
<!--
.menupunkter {  font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9pt; font-style: normal; font-weight: bold; color: #666666}
.overskrift { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 50pt; font-style: normal; font-weight: bold; color: #9A1616}
.tekst {  font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9pt; font-weight: normal; color: #666666}
-->
</style>
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" text=\"#9A1616\" link=\"#9A1616\" vlink=\"#9A1616\" alink=\"#9A1616\">
<p>&nbsp;</p>
<p>&nbsp; </p>
<table width=\"50%\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" align=\"center\" height=\"107\">
  <tr>
    <td class=\"tekst\" width=\"79%\" height=\"50\">Bruger&oslash;nske nummer:&nbsp;&nbsp;<%= Session(\"priopos\") %>
      &nbsp;&nbsp;har nu prioritet nummer&nbsp;&nbsp;<%= Session(\"priosession2\") %></td>
    <td rowspan=\"3\" class=\"overskrift\">
      <div align=\"center\">
        <table width=\"100\" border=\"1\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" bordercolorlight=\"#666666\" height=\"100\" align=\"center\">
          <tr>
            <td>
              <div align=\"center\" class=\"overskrift\"><a href=\"admin-prioriter-vis.asp\">ok</a></div>
            </td>
          </tr>
        </table>
      </div>
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"79%\" height=\"50\" class=\"tekst\">referencenummer:&nbsp;&nbsp;<%= Session(\"priosession\") %>/<%= Session(\"priopos\") %>/<%= Session(\"priosession2\") %></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"79%\" height=\"50\">&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
<p align=\"center\">&nbsp;</p>
<p>&nbsp; </p>
</body>
</html>

Avatar billede nathan Nybegynder
22. november 2000 - 14:47 #1
har du ikke et link?
Avatar billede nielsreinau Nybegynder
22. november 2000 - 14:54 #2
Klik videre herfra:

http://www.resite.dk/medwin/admin/admin-menu-bestyrelse/admin-menu-bestyrelse.asp

Hvor du kan prioritere et brugerønske så kommer du videre til selve updatesiden
der vil stå noget i retning af:
Brugerønske nummer:  4  har nu prioritet nummer  4 og samtidig være en stor firkant hvor der står ok.
Avatar billede icedox Nybegynder
16. juni 2001 - 20:33 #3
OK, jeg har nu lige givet mig tid til at kikke på dit spørgsmål :
Er du sikker på at din UPDATE virker ?
Der er måske lidt for mange AND !  Hva´: du skriver:
(\"priosession\") & \" AND prioritetsnummer >= \"& Session(\"priosession2\") & \"AND((\" & Session(\"priosession2\") & \" - \" &

Har du set efter om den Updater?
Jeg tvivler.
ASP virker på internetServerenhosAzero, og jeg tror det er ok.  Så kan du glemme alt om Browser.
Avatar billede nielsreinau Nybegynder
17. juli 2001 - 00:20 #4
HAr selv fundet ud af det for lang tid siden men glemte at jeg havde det her liggende på eksperten. Du skal nu have pointene alligevel fordi du gad tage dig tid til at besvare indlægget.  :0)