Avatar billede joshuha Nybegynder
29. april 2003 - 18:00 Der er 11 kommentarer

God eller dårlig

Hej jeg har set en pc til salg hos prc data her er følgende omkring den

kr. 2595,00 (2076,00)

Beskrivelse
Med Logic Basic PC får du en billig PC, der er velegnet til kontormaskine eller internet-maskine.

Specifikationer
ECS bundkort m/ Via KM266 Chipset, AMD Athlon XP 1800+ CPU, 256MB PC2100 DDR-RAM, 40GB 7200RPM Harddisk, Onboard Grafik, Lyd og Netkort, 52x CDROM, 4 USB porte, Diskettedrev, Tastatur og Mus, MIDI Tower Kabinet (300Watt)

mit spørgsmål er. Er det en pc der er værd at investere i, den jeg har nu bruger jeg kun til at høre mp3 på og så hente ting fra nettet
Ps jeg ved ikke om der sidder Pci eller Agp socketi der sidder i nogle der ved det?
Avatar billede lrd Nybegynder
29. april 2003 - 18:03 #1
Ja den er okay
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. april 2003 - 18:03 #2
Til den pris, er det bestemt en ok computer, det kan du vidst ikke gå helt galt i byen med!
Avatar billede -master-d- Nybegynder
29. april 2003 - 18:06 #3
Udmærket pc til bare at høre music på/bruge til at downloade med...

Angående dit spørgsmål om pci og agp er her lidt data...

ECS K7VMM v.1.2A microATX
CPU: AMD K7 / Duron / Athlon & XP
Socket: Socket A
Chip: VIA KM266
FSB: 266MHz
Slots: 2PCI / 1CNR / 1AGP / Audio / USB2.0 / LAN / VGA
IDE: 4-Ultra DMA/100
SCSI: None
Ram: 2 x 168-pins SDRAM / 2 x184-pins DDR RAM
Cache: On Chip

og et link til info om dit bundkort : http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310360&ref=edbpriser
Avatar billede -master-d- Nybegynder
29. april 2003 - 18:06 #4
Og så er den jo billig.
Avatar billede inmyworld Nybegynder
29. april 2003 - 18:08 #5
Det eneste problem jeg kan se ved den er hvis der ikke agp port (det er der næsten aldrig på bundkort med onboard grafikkort) så kan du ikke sætte et nyt grafik kort i den, hvis du vil spille på den.

men ellers er det en god computer!!!!
Avatar billede inmyworld Nybegynder
29. april 2003 - 18:10 #6
men der er faktisk agp port på den, så det er en fed computer til den pris.
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2003 - 18:48 #7
inmyworld> Der er næsten _altid_ AGP port på bundkort med onboard grafik (medmindre du mener 3-4 år gamle bundkort eller mini-ITX bundkort)
Avatar billede inmyworld Nybegynder
29. april 2003 - 18:55 #8
nej det er det bestemt ikke. alle computer fra computer city samt fona/fredgaard og 2 af dem tdc har på tilbud har IKKE agp port.
Avatar billede helix Nybegynder
29. april 2003 - 19:09 #9
Meget billig computer i forhold til specsne
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2003 - 19:38 #10
inmyworld> http://www.computercity.dk > Computer > Stationær > PC og fortæl mig så hvilke af dem der ikke har et AGP slot.

Eller find bare et ATX/Micro-ATX med onboard grafik hvor der ikke er et AGP slot. Tror du har misforstået noget, nu har jeg været i branchen siden 1996 og det er min erfaring at selv meget integrerede bundkort næsten altid har et AGP slot.

Selv nogle af skodmaskinerne fra IBM og Compaq har AGP slot.
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2003 - 19:48 #11
Igen, tag et kig på http://edbpriser.dk/hardware/bundkort.asp og sæt et flueben i "VGA" og tryk søg.

Ud af de 65 styk der kommer op er der nok en 8-10 der ikke har AGP (hvis man lige ser bort fra de serverboards til 4-6000 kr)