Avatar billede madrich Nybegynder
29. april 2003 - 16:22 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan har .net det med datoformat?

Hejsa .

Hvordan har .net det med datoformater, kan man "styre" det på samme måde som i klassisk ASP, med noget ala session.LCID
Avatar billede odegaard Nybegynder
29. april 2003 - 16:30 #1
Session.LCID er røget ud. Dvs. den er der, men skal sættes hver gang siden vises (og ikke kun når session'en starter).
Den er blevet erstattet af Culture.
Frit fra SDK'en:
      DateTime dt = DateTime.Now;
      // Set the CurrentCulture property to U.S. English.
      Thread.CurrentThread.CurrentCulture = new CultureInfo("en-US");
      // Display dt, formatted using the ShortDatePattern
      // and the CurrentThread.CurrentCulture.
      Response.Write(dt.ToString("d"));
Avatar billede odegaard Nybegynder
29. april 2003 - 16:31 #2
Hvis du har SDK'en installeret, så kig på ms-help://MS.NETFrameworkSDK/cpguidenf/html/cpconformattingobjectsforspecificculture.htm
Avatar billede burningice Nybegynder
29. april 2003 - 21:38 #3
odegaard>> gælder det også for asp.net ?

mener bare man skal kalde sin ToString() metode med CI som input: DateTime.Now.ToString(new CultureInfo("en-US"))
Avatar billede guidmaster Nybegynder
29. april 2003 - 22:13 #4
I web.config kan du sætte din applikation til at køre DK:
Læs mere på:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpgenref/html/gngrfglobalizationsection.asp
Avatar billede reffak Nybegynder
30. april 2003 - 00:11 #5
ellers er jo altid DateTime.ToString("dd-MM-yyyy") som giver eksempelvis 13-06-2001

MVH