Avatar billede mifa Nybegynder
29. april 2003 - 11:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Outlook nægter at gemme password's til pop3 kontoer

Hej.. i går skulle jeg flytte alle mine mails og alt andet fra mit outlook til mit outlook på min bærbare. Dette gjorde jeg på den "nemme" måde ved at flytte 2 outlook-data filer fra min computer til min bærbare. Så oprettede jeg mine email-konto'er på min bærbare og nu er det sådan at den nægtede at gemme de passwords man indtastede til dem. Dvs, den gemmer dem så længe outlook er åbent men lukker man og starter programmet igen så skal de indtastes på ny. Jeg gik så ind i min office-installaion i tilføj/fjern og lavede en geninstallation (reperer office). Der er dog stadigvæk det samme problem, også selvom jeg har slettet de datafiler og erstattet dem med nogle standard. Jeg ved ikke om det virkede før jeg lavede det lille "nummer".

Hvad skal jeg gøre for at outlook vil gemme de passwords til de pop3-mailkontoer?
Avatar billede mifa Nybegynder
29. april 2003 - 12:02 #1
Foresten, når jeg prøver at gemme passwords er det både i den dialog box som kommer frem når jeg udfører en send/hent (der hvor den spørger om koden) og også inde i selve menuen "email kontoer" (eller lign)
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2003 - 12:49 #2
Tjek lige, at du har hakket af i Outgoing Server og i Log on to incoming Mail befor sending mail. Det ser du under Tools - E-mail Accounts
vælg View or change..........
marker den account du vil tjekke og vælg Change
Vælg knappe More Settings og vælg Outgoing server fanen.
Avatar billede mifa Nybegynder
29. april 2003 - 14:27 #3
det er gjort nu, og der er stadigvæk samme fejl
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2003 - 14:51 #4
Når du siger Pop3 ikke vil gemme dit password, er det så fordi du bliver promtet for password selv om du har sat "kryds" i at de skal gemmes?

Hvis ja, har oplever jeg det samme (har 4 mailadresser, men hos samme udbyder). I stedet for at hente mails pr. konto, har valgt at det kun er fra den ene konto, der henstes mail. da de komme i samme indbakke hos udbyder, får jeg alligevel alle mails.
Under tools - Send/receive settings.. Defind Send/Receive groups, har jeg fjernet mærket Include account in Send/receive group, og så virker mit.

Hvis det ikke hjælper, er jeg bange for, at min viden ikke rækker.
Avatar billede mifa Nybegynder
29. april 2003 - 15:50 #5
ja, det er derfor og det du skrev virker ikke. Desuden prøvede jeg lige hvor jeg kun havde en af mine konti tilføjet i outlook (dvs slettet de andre) og heller ikke her ville den gemme.
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2003 - 16:06 #6
Som jeg skrev, jeg har ikke flere forslag selv, men jeg fandt dette "gamle" spørgsmål, der godt nok går på Outlook 2000, men måske kan du hente inspiration her.
Avatar billede mifa Nybegynder
29. april 2003 - 16:06 #7
hvor?
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2003 - 16:42 #8
Godt spørgsmål, her er linket
http://www.eksperten.dk/spm/320440. Det er det omkring den defekte registreringsnøgle jeg mener.