Avatar billede dweb Nybegynder
29. april 2003 - 10:43 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Secure login script, med ip og session og evt cookie, hvor?

Hej

Jeg står og skal bruge et sikkert login script som logger ip, bruger sessions og evt. cookies hvis ip ikke kan logges.

Nogen der ved hvor jeg finder sådan et, eller bare lidt hjælp til at lave et selv.

Mvh Jesper
Avatar billede dweb Nybegynder
29. april 2003 - 10:45 #1
Det må også godt kunne huske brugeren.
Avatar billede schaefner Juniormester
29. april 2003 - 10:46 #2
Prøv at kigge på: http://sukos.dk/php/login/
Avatar billede dweb Nybegynder
29. april 2003 - 11:06 #3
Jeg synes ikke det er så meget jeg kan bruge. Det virker ikke som noget der er særlig sikkert.
Avatar billede dagreyman Nybegynder
29. april 2003 - 11:10 #4
Kan det passe at en session kun bliver sat nar man trykker på en knap.
Jeg har prøver at sætte en session ud fra hvilke kriterier der er udfyldt, men de bliver ikke sat.
Men kan godt få det til at virke hvis jeg bare sætter en knap ind. :o(
Avatar billede dweb Nybegynder
29. april 2003 - 11:18 #5
nej man kan godt bare sætte den i sin kode
Avatar billede avminarm Juniormester
29. april 2003 - 11:27 #6
hvor sikkert skal det være??

Du kan ikke lave noget der 100% sikkert, men sukos's script vil kunne beskyte dig mod de såkaldte "scriptkiddies".

elers kig lidt på: http://www.devarticles.com/art/1/485
Avatar billede dweb Nybegynder
29. april 2003 - 11:33 #7
Jeg tænkte som et script som tjekker bruger ip og logger den og så det kun er den bruger der kan bruge den session der bliver sat. Alt data skal så krypteres evt med MD5 eller noget helt andet. Når jeg så har et lækkert login script, vil jeg prøve en sætte noget https op på min apache server. Så kan det vel næsten ikke blive mere sikkert.
Så sikkert skal det være.
Avatar billede iphase Nybegynder
29. april 2003 - 11:45 #8
hvad er det for noget sygt noget du skal lave?

evt. brug .htaccess i forbindelse med sessions og php
Avatar billede avminarm Juniormester
29. april 2003 - 12:57 #9
øhhh - hvad vil du gøre ved dem der ikke har fast IP-adr ???
Avatar billede dweb Nybegynder
29. april 2003 - 14:42 #10
Php kan i mange tilfælle finde den locale ip gennem proxy, men ellers så er det her cookien skal komme ind i billedet.
Nå men hvis der ikke er nogen der kender noget script eller hjælp, må jeg jo selv i gang fra bunden.
Avatar billede avminarm Juniormester
30. april 2003 - 08:10 #11
den lokale IP????

og hvad hvis cookie er slået fra???

Jeg prøver ikke at være negativ - blot ridse et par problemer op
Avatar billede dweb Nybegynder
30. april 2003 - 11:07 #12
hvis du sidder bag en firewall eller proxy server med en lokal ip (10.0.0.34 eller 192.168.0.36) Så kan php fange den også næsten hver gang. Men hvis ikke men vi jo ligge en cookie på maskinen og hvis man ikke kan det må man logge sig ind hver gang og kan derfor ikke bruge auto login.
Avatar billede avminarm Juniormester
30. april 2003 - 13:31 #13
men er der ikke mange virksomheder - f.eks hvor der måske arbejder 500 medarbejdere men der har måske kun 3-4 IP's
Avatar billede dweb Nybegynder
30. april 2003 - 14:05 #14
Jo det er der. Men så kunne man evt fange deres hostname eller både den fælles ip og den interne lokale ip.
Avatar billede dweb Nybegynder
30. april 2003 - 14:08 #15
Man skal jo også kun bruge deres ip eller ip'er så der ikke er en anden der kan snife ens session og dermed bruge hans login. Sådan at man låser en eller flere ip til en session. Cookie bruger vi kun til auto login.
Avatar billede ohmish Nybegynder
30. april 2003 - 19:00 #16
jeg holder mig fra sessions og bruger cookies på flg. måde:

Prioritér cookies fremfor IP!

// Lav dit eget "sessionid":
$sid = md5($_SERVER['REMOTE_ADDR'].microtime());

$iphost = $_SERVER['REMOTE_ADDR']." @ ".gethostbyaddr($_SERVER['REMOTE_ADDR']);

// Hvis cookies er muligt:
setcookie ("brugernavn", "$brugernavnet", time()+31536000, " ");
setcookie ("kodeord", "md5($kodeordet)", time()+31536000, " ");
setcookie ("id", "$sid", time()+31536000, " ");

Brug $iphost, hvis cookies ikke er muligt.
Sørg evt. for at kun én med samme ip kan bruge systemet (det er ellers sjældent at flere personer har samme både ip og host).

Eller...
Fortæl folk at der kræves cookies for at logge ind.
Avatar billede dweb Nybegynder
01. maj 2003 - 08:34 #17
hmmm lyder spændene... et må jeg lege lidt med.

Har du evt et mere komplet login script jeg må få ? Mvh Jesper
Avatar billede ohmish Nybegynder
01. maj 2003 - 08:52 #18
ikke rigtigt. jeg har et kæmpe script som tar lang tid at skrælle ned til det du ska bruge. og det er lidt følsomt :) men jeg kan hjælpe dig på vej.