Avatar billede gfkdanmark Nybegynder
29. april 2003 - 08:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Værdi i pivot

Jeg har brug for en makro, der tjekker om cellerne i en pivot tabel er < 2. Hvis cellen er < 2 skal fonten i cellen laves rød.
Det er vigtigt at den kun tjekker pivot området og ikke hele arket.
Avatar billede janvogt Praktikant
29. april 2003 - 08:59 #1
Kan du ikke bare bruge en CurrentRegion.Selection til kun at vælge dit pivot-område?
Avatar billede gfkdanmark Nybegynder
29. april 2003 - 10:11 #2
Jeg kan godt bruge CurrentRegion.Selection til at markere pivot-området. Men hvad skriver jeg når If sætningen kun skal tjekke celler i pivot området??.
Avatar billede bak Seniormester
29. april 2003 - 13:16 #3
Prøv at gøre som det her. Vær opmærksom på at din pivottael ikke nødvendigvis hedder "PivotTable1"

Sub Macro1()
Dim c As Range
    ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotSelect "", xlDataOnly
    For Each c In Selection
        If c.Value < 2 Then c.Interior.Color = vbRed
    Next
End Sub
Avatar billede gfkdanmark Nybegynder
29. april 2003 - 13:52 #4
Tak bak, det var det jeg skulle bruge.