Avatar billede getto32 Nybegynder
29. april 2003 - 00:45 Der er 4 kommentarer

Data til combobox i Borland fra accesdatabase

I en form bruger jeg en combobox der skal indeholde data fra flere rækker fra en tabel. Men når jeg bruger koden her:

ComboBox ->Items ->Add(DataModule1->OmrTable->FieldByName("OmrID")->AsInteger);

er det kun første række der dukker op i comboboxen.
Hvordan traverserer jeg hele tabelen så alle rækker "Add'es" til comboboxen ?
Avatar billede mickni33 Nybegynder
29. april 2003 - 08:32 #1
Kan ikke lige huske det helt men jeg tror der er en der hedder append istedet for Add.

ComboBox ->Items ->Append(DataModule1->OmrTable->FieldByName("OmrID")->AsInteger);
Avatar billede mickni33 Nybegynder
29. april 2003 - 08:33 #2
Den overskriver ikke de data som stod før men ligger dem bag i rækken
Avatar billede getto32 Nybegynder
29. april 2003 - 16:30 #3
Det var noget i den her retning jeg skulle bruge:

DataModule1->OmraadeTable->First();
if(DataModule1->OmraadeTable->Bof)
  {
  while(!DataModule1->OmraadeTable->Eof)
        {
        VaelgOmraaComboBox ->Items ->Add(DataModule1-> OmraadeTable->      FieldByName("Navn")->AsString);
      DataModule1->OmraadeTable->Next();
        }
Avatar billede getto32 Nybegynder
29. april 2003 - 16:31 #4
Men det er sikkert rigtigt hvis der står noget i comboboxen i forvejen.
Det er dog ikke tilfældet her.
Men tak alligevel :)