Avatar billede zyber Nybegynder
28. april 2003 - 20:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan jeg ikke udskrive tekst

Jeg har prøvet at udskrive noget tekst, men der kommer bare et blankt papir ud af printeren.

Har derefter prøvet at udskrive et billede sammen med teksten, og billedet blivet printet ringtigt nok.

Hvad gør jeg galt ?

Lidt source kode at kigge på.

    Private Sub btnPrint_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnPrint.Click
        Dim pd As Printing.PrintDocument = New Printing.PrintDocument()
        AddHandler pd.PrintPage, AddressOf PDoc_PrintPage
        PrintDialog.Document = pd
        PrintDialog.ShowDialog()
        pd.Print()
    End Sub

    Private Sub PDoc_PrintPage(ByVal sender As Object, ByVal e As Printing.PrintPageEventArgs)
        Dim G As Graphics = e.Graphics
        Dim F As New Font("Times New Roman", 20, FontStyle.Regular, GraphicsUnit.Pixel)
        G.DrawString("Noget tekst", F, Brushes.Black, 100, 100)
        G.DrawImageUnscaled(Image.FromFile("d:\m1.jpg"), 300, 300)
    End Sub
Avatar billede kaffe Nybegynder
28. april 2003 - 21:00 #1
Pastede din kode ind og det kører fint hos mig.
Avatar billede zyber Nybegynder
28. april 2003 - 21:03 #2
Så fatter jeg ikke noget.
Nogle gode ideer hvorfor det ikke virker hos mig.
Avatar billede kaffe Nybegynder
28. april 2003 - 22:06 #3
Du er vel ikke løbet tør for sort blæk? :-)
Avatar billede zyber Nybegynder
28. april 2003 - 22:58 #4
Det håber jeg da ikke, for det er en S/H laserprinter ;-)
Avatar billede zyber Nybegynder
30. april 2003 - 08:57 #5
Jeg har lige prøvet på arbejde, og der virker det fint. Hvad går der galt når jeg udskriver hjemme på en Brother Laser 1450.
Avatar billede zyber Nybegynder
26. maj 2003 - 23:19 #6
Lukker