Avatar billede karakzan Nybegynder
22. november 2000 - 09:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Realtech 8019 ISA i linux

Mit problem er at jeg ikke kan få dette kort til at virke i Redhat 7.0 selv om det virkede fint i Redhar 6.2 og det er ret iriterende.

Jeg har på fornemmelsen at det skyldes en forkert I/O adresse men jeg kan ikke finde den rigtige nogen steder selv om jeg har downloadet Realtechs configurations program men den oplyser en adresse som lyder \"300-31FH\" og den vil linux ikke godkende den skriver at der er en I/O fejl.

Kortet virker ellers findt i windows så hvad gør jeg?
Avatar billede lbhansen Nybegynder
22. november 2000 - 10:13 #1
Så går du ind i windows
start->indstillinger->kontrolpanel->system og ser hvilke indstillinger kortet har der. Derefter installerer du netkortet i linux med de indstillinger.
Avatar billede beaviz Nybegynder
22. november 2000 - 12:08 #2
Brug evt. kommandoen \'lsdev\' (eller \'lspci\') til at se hvilke kort kernen har fundet, men ikke nødvendigvis konfigureret.
Driveren til 8019 er ne2k-pci.o
Avatar billede karakzan Nybegynder
22. november 2000 - 13:21 #3
Jeg har været inde på Redhat.com og se i deres lister over understøttet hardware og der står at 8019 er et ne2000 ISA kort hvilket også passer med den fysiske udformning af kortet. så hvordan skulle den dog kunne fungere med ne2k-pci.o?
Avatar billede beaviz Nybegynder
22. november 2000 - 13:27 #4
Nå, sorry, gik bare ud fra at det var et pci kort, sorry. ISA versionen kan du sætte op med det lille program atlantic - eller bare læse præcis hvordan det er sat op.
Se: http://cesdis1.gsfc.nasa.gov/linux/setup/atlantic.html
Hvad gav lsdev?
Avatar billede lbhansen Nybegynder
22. november 2000 - 14:31 #5
du kan også prøve at lave en pnpdump, og se om isapnp har fundet kortet.