Avatar billede rsj1962 Nybegynder
28. april 2003 - 12:33 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Parametre fra DataGrid

Hej

Jeg har et datagrid med en række kolonner med data fra en Access-database. Data i grid´et vises som links (enten v.hj.a. en template eller en hyperlink column. Derudover har jeg på siden et par tekstbokse. Jeg vil gerne at brugeren, når han klikker på et link i data-grid´et får overført dels indholdet af linket samt indholdet af de to tekstbokse til en ny side. noget i stil med: xxxx.aspx?parameter1=<tekstboks1.text>&parameter 2=<tekstboks2.text>.

Kan det lade sig gøre - og i givet fald hvordan?

på forhånd tak

rsj1962
Avatar billede clausjul Nybegynder
28. april 2003 - 12:38 #1
private void Button1_Click(object sender, DataGridCommandEventArgs e)
{
    String parameter1 = ((TextBox)theGrid[
    Response.Redirect("~/xxx.aspx");
}

I koden for Button1_Click skriver du

Response.Redirect("~/xxx.aspx?parameter1=
Avatar billede clausjul Nybegynder
28. april 2003 - 12:38 #2
Sorry - det er en fejl... kom til at submitte :(
Avatar billede clausjul Nybegynder
28. april 2003 - 12:39 #3
private void Button1_Click(object sender, DataGridCommandEventArgs e)
{
    String strParameter1 = ((TextBox)theGrid.Items[e.Item.ItemIndex].FindControl("theControl").Text
    Response.Redirect("~/xxx.aspx?parameter1=strParameter1");
}
Avatar billede burningice Nybegynder
28. april 2003 - 12:59 #4
clausjul>> Det er da noget nemmere at bruge

e.Item[index].Text;
Avatar billede burningice Nybegynder
28. april 2003 - 13:00 #5
sorry.. det hedder selvfølgeig e.Item.Cells[index];
Avatar billede rsj1962 Nybegynder
28. april 2003 - 13:06 #6
Jeg er ikke rigtig sikker på, at jeg helt forstår koden - min tekstboks er ikke en del af grid´et, men befinder sig et andet sted på siden. Jeg synes ikke rigtig, at jeg kan få det til at virke.
Avatar billede rsj1962 Nybegynder
28. april 2003 - 13:07 #7
Desuden er koden ikke skrevet i C# men i VB.NET :-)
Avatar billede burningice Nybegynder
28. april 2003 - 13:12 #8
rsj1962>> jamen, så skal du jo bare hente indholdet af de tekstboxe, plus dit link:

private void Button1_Click(object sender, DataGridCommandEventArgs e)
{
    String link = e.Item.Cells[index];
    String textbox1 = dintextbox1.Text;
    String textbox2 = dintextbox2.Text;
    Response.Redirect("dinside.aspx?parameter1="+ link +"&parameter2="+ textbox2 +"&parameter3="+ textbox2);
}
Avatar billede rsj1962 Nybegynder
28. april 2003 - 13:24 #9
Jeg er forfærdelig ked af det, men jeres svar fungerer ikke rigtigt. Jeg anvender ikke nogen "Button" men derimod en template column - så vidt jeg kan se, kan jeg ikke anvende en hyperlink column når jeg skal have overført 2 parametre.
Avatar billede burningice Nybegynder
28. april 2003 - 13:36 #10
rsj1962>> ah... :) så dropper vi bare helt den der Button1_Click, og kigger på din Template istedet for :)

jeg vil tro at du har noget i retningen af Link=#DataBinder.Eval... et eller andet, ikk'?
Avatar billede rsj1962 Nybegynder
28. april 2003 - 13:53 #11
Jo : NavigateUrl="xxx.aspx?parameter1=<%DataBinder.Eval.... men hvad så??? Jeg kan sagtens anvende Container-parameteren til at få fat i indholdet af et felt i min database, men et tekstfelt fra et andet sted på siden??????
Avatar billede burningice Nybegynder
28. april 2003 - 14:04 #12
NavigateUrl="xxx.aspx?parameter1=<%DataBinder.Eval %>&parameter2=<=textbox1.Text%> måske ??
Avatar billede rsj1962 Nybegynder
28. april 2003 - 14:08 #13
Desværre - har jeg forsøgt, man får ikke tekstboksens værdi med :-(
Avatar billede burningice Nybegynder
28. april 2003 - 14:26 #14
rsj1962>> sørger du for at sætte textbox'enes værdi FØR du databinder dit datagrid?
Avatar billede rsj1962 Nybegynder
28. april 2003 - 14:31 #15
Jeg har prøvet begge dele uden held, mn meningen er jo, at datagrid´et er udfyldt, hvorefter brugeren udfylder tekstboksene og klikker på link´et, hvorpå værdierne overføres til en ny side.
Avatar billede burningice Nybegynder
28. april 2003 - 14:54 #16
rsj1962>> hm, så må jeg jo hellere sige Ah igen, for så skal du bruge et event.

prøv at kig på OnItemCommand-eventen til dit datagrid. ms-help://MS.NETFrameworkSDK/cpref/html/frlrfsystemwebuiwebcontrolsdatagridclassitemcommandtopic.htm

der bliver du dog nødt til at skifte dit link ud med en knap.
Avatar billede rsj1962 Nybegynder
28. april 2003 - 21:42 #17
Hmm nu kom jeg jo til at give clausjul alle points - jeg laver lige et nyt spørgsmål - kan cyberfessor så ikke lige svare!