Avatar billede Slettet bruger
27. april 2003 - 22:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Tilpas prompt

Hej

Er der nogen mulighed for at tilpasse sin prompt i javascript, altså lave inputfeltet kortere, sætte anden titel på osv?

/Mikkel
Avatar billede =maddog= Nybegynder
27. april 2003 - 22:58 #1
Avatar billede zuiq Nybegynder
27. april 2003 - 23:29 #2
?! forstår ik dit spørgsmål
Avatar billede kling0n Nybegynder
28. april 2003 - 05:38 #3
øhh ved ik om jeg har forstået dig rigtigt... men umiddelbart ser det ud som om, du gerne vil styre tekstfeltet i din html form:

<input type="text" name="titel" value="tekst der skal stå der" size="20" maxlength="10">

definerer størrelsen (bredden) til 20 karakterer og maksimal mængde tekst til 10 karakterer...

håber det var det du ledte efter... ;-)
Avatar billede =maddog= Nybegynder
28. april 2003 - 09:53 #4
det han vil er at ændre på layout'et på
result = window.prompt(args);
og det kan man ikke. (Som svar til dem der ikke ved hvad han spørger om.....).
Avatar billede olebole Juniormester
28. april 2003 - 12:44 #5
<ole>

I IE kan du bruge showModalDialog() :

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
    <title>TITLE</title>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script type="text/JavaScript">
function myPromt(arg) {
    var pop = false;
    var pop = window.showModalDialog("promt.html", arg,
        "dialogHeight:250px;dialogWidth:500px;edge:Raised;center:Yes;help:No;resizable:No;status:No;");
    if (pop) alert(pop);
}
</script>
</head>
<body>

<button onclick="myPromt('Sig noget')">TEST</button>

</body>
</html>

-------------------------------

Og promt.html :

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
    <title>&nbsp;&nbsp;Fars Lille PromteBasse</title>
<style type="text/css">
body {
    background-color: #c0c0c0;
}
</style>
<script type="text/JavaScript">
var d, txt = window.dialogArguments;
d = document;
window.onload = function() {
    d.getElementById("myTxt").innerHTML = txt;
}
function myOK() {
    window.returnValue = d.f.t.value;
    window.close();
}
</script>
</head>
<body>
<div id="myTxt"></div>
<form name="f">
    <input type="text" name="t"><br>
    <button onclick="window.close()">Fortryd</button>
    <button onclick="myOK()">OK</button>
</form>
</body>
</html>

Så kan du style ligeså tosset, du vil  :)
/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
28. april 2003 - 12:47 #6
Ooooops ..... et 'var' for meget i fuktionen. Sådan:

function myPromt(arg) {
    var pop = false;
    pop = window.showModalDialog("promt.html", arg,
        "dialogHeight:250px;dialogWidth:500px;edge:Raised;center:Yes;help:No;resizable:No;status:No;");
    if (pop) alert(pop);
}
Avatar billede =maddog= Nybegynder
28. april 2003 - 12:49 #7
ok det var det ikke MIG der nænvte showXxxDialog denne her gang. (hvis nikolajdu lytter med).
Avatar billede olebole Juniormester
28. april 2003 - 12:50 #8
Du kan lave den lidt mere som en rigtig JS-promt med:

function myPromt(arg) {
    var pop = false;
    pop = window.showModalDialog("promt.html", arg,
        "dialogHeight:250px;dialogWidth:500px;edge:Raised;center:Yes;help:No;resizable:No;status:No;");
    return pop;
}

Og så knappen:

<button onclick="alert(myPromt('Sig noget'))">TEST</button>
Avatar billede olebole Juniormester
28. april 2003 - 12:51 #9
=maddog= >> Kan han ikke lide den?  :D
Avatar billede =maddog= Nybegynder
28. april 2003 - 13:01 #10
nej jeg har lovet ham at jeg ikke vil nævne den på E indtil de har lappet hullet med shdoclc.dll (giver dialogen og derved scriptet adgang til file:// og brugerens miljø). det er den slags tåbelige ting vi lover i en brandert.
I XP har de fjernet shdoclc.dll og så er den skid jo slået, men de har (sidst jeg tjekkede) ikke lappet IE så win9x brugere er sikre.
Avatar billede olebole Juniormester
28. april 2003 - 13:11 #11
Ved sidste patching er jeg ret sikker på, den exploit-mulighed røg med  ;o)
Men de sidste tre år har man slet ikke kunne have JS slået til i IE, hvis man ville have lidt privatliv.
IE har været katastrofalt hullet med dusinvis af muligheder for exploits - mindst ligeså slemme. Han har da aldrig brokket sig over JS, generelt  :)
/mvh
Avatar billede =maddog= Nybegynder
28. april 2003 - 14:52 #12
Det er rigtigt nok. Det ligger sig således, at der var en del spørgsmål om prompt tilpasning lige op til en experten-bajer aften. Og på vanlig manér gik ca. 5 milli-sekunder og så var nikolajdu og mig igang med en diskussion om JavaScript og det aktuelle showModaless, deriblandt det enorme sikkerheds-hul. Godt lakket til fik han mig til at sværge at jeg ikke ville nævne det på E med mindre det var nødvendigt (tolket af undertegnede - med mindre nogen nævner det først).
Hvis du sidder på en win 9x maskine kan du selv checke om hullet er der på
www.mycgiserver.com/~maddog/open.html
Jeg vil ikke rigtig gå i detaljer om hvorledes det hele virker. Der kan jo være nogen på E der får vakse ideer.
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2003 - 17:33 #13
tak for svarene
Avatar billede olebole Juniormester
28. april 2003 - 20:17 #14
... anytime  ;o)

=maddog= >> Jeg sidder på en Win2K og min IE er rimelig vel-patched, så nej ... den virker ikke  :)
Jeg kender godt hullet og de andre kendte huller, der har været indenfor de seneste år. Det er en ting, jeg går temmelig meget op i, da sikkerhed jo er en vigtig del af det at lave ordentlig kode  ;o)

Hils den lille fede, hvis/når du ser ham  ;oD
/mvh