Avatar billede jammer Nybegynder
27. april 2003 - 22:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af liste under hvert loop

Jeg vil gerne have min liste til at blive opdateret med hvert punkt, der bliver indlæst under hvert gennemløb fra en for Next løkke.

Mit program viser kun alle punkterne til sidst!

Findes der en eller anden update funktion?
Avatar billede sjh Nybegynder
27. april 2003 - 22:25 #1
hvad mener du med opdater???

List1.Refresh
Avatar billede jammer Nybegynder
27. april 2003 - 22:37 #2
Det jeg mangler er at kunne opdatere indholdet i en liste eller et tekstfelt eller noget andet. Jeg looper igennem en datakilde (en fil, eller nogle items osv). hver gang jeg lopper igennem skal det element, der viser de nye data opdateres på skærmbilledet, så man kan se, at de løbende bliver tilføjet...
Avatar billede sjh Nybegynder
27. april 2003 - 22:40 #3
Prøv den her, den opdater kun tiden hvis IP´en er der.

'----------------------------- Form1 -----------------------------
Option Explicit

Private Declare Function SendMessage Lib "user32" _
                          Alias "SendMessageA" ( _
                          ByVal hWnd As Long, _
                          ByVal wMsg As Long, _
                          ByVal wParam As Long, _
                          lParam As Any) As Long

Private Const LB_FINDSTRING = &H18F

Public Sub AddList(lstList As ListBox, ByVal strText As String)
Dim lngIndex As Long
  With lstList
    lngIndex = SendMessage(.hWnd, LB_FINDSTRING, -1, ByVal strText)
    If lngIndex = -1 Then
      .AddItem strText & " (" & Time & ")"
        Else
      .List(lngIndex) = strText & " (" & Time & ")"
    End If
  End With
End Sub

Private Sub Command1_Click()
  Randomize
  AddList List1, "200.27.45." & Int((5 - 0 + 1) * Rnd + 0)
End Sub

Private Sub Form_Load()
Dim i As Integer
  Randomize
  For i = 1 To 5
    AddList List1, "200.27.45." & Int((5 - 0 + 1) * Rnd + 0)
  Next i
End Sub
'----------------------------- Form1 -----------------------------
Avatar billede sjh Nybegynder
27. april 2003 - 22:42 #4
brug:
AddList List1, "Text...."

til at tilføje i din ListBox
Avatar billede jammer Nybegynder
27. april 2003 - 22:47 #5
Jeg har lige testet dit forslag med list.refresh og det virker jo fint, men måske formulerede jeg mig forkert...

Det drejer sig ikke nødvendigvis om lister eller tekstfelter... Jeg ønsker at foretage en handling i mit program, hver gang, jeg løber igennem et loop. I dette tilfælde aktivere en webside inde i mit program.

Samtidig samler jeg en streng, som bliver vist i et tekstfelt. Under hvert gennemløb samles strengen og udskrives i tekstfeltet.. Eller det er hvad jeg ønskede den skulle gøre. Men først når loopet et færdigt, vises indholdet i tesktfeltet på skærmen, og min webside bliver kun aktiveret med det sidste loop.

Det jeg søger er altså en måde at skidtet skal blive udført HVER gang, jeg looper igennem... faktisk forstår jeg ikke, hvorfor det ikke virker, når listeopdateringen nu virker hver gang jeg ryger igennem det loop!
Avatar billede shadowdance Nybegynder
28. april 2003 - 20:12 #6
Det er fordi den ikke opdaterer skræmbilledet under kode-ekserkvering. I loop´et skriver du ganske enkelt efter tilføjelsen af den nye tekst:

DoEvents

Det tvinger programmet til at stoppe, lave en repaint (og altså også en opdatering af tekstboksen), og fortsætte bagefter. På den måde undgår du også, at programmet "hænger" under gennemløbet af dit loop. Til gengæld bliver ekserkveringen en lille smule langsommere.
Avatar billede jammer Nybegynder
29. april 2003 - 00:15 #7
Det var præcis det, der gjorde forskellen :-)

Takker!