Avatar billede brianus Nybegynder
22. november 2000 - 00:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan buttons styres med actionscript

Jeg er ved at lave et skydespil, hvor målene bygges op som movieclips med buttons i (til at registrere om spilleren rammer)

Problemet er, at mine buttons nogen gange skal være inaktive, fordi spilleren skal reloade efter hver 6. skud. Indtil vedkommende får \"tanket\" skud op, skal de kære buttons altså ikke virke.

How to do????

Helst et svar til Flash 4
Avatar billede jrosenberg Nybegynder
22. november 2000 - 00:43 #1
det kan du efter min erfaring ikke (har selv prøvet at lave et skyde spil) men hvis du sender dit spil til mig kan jeg prøve
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. november 2000 - 00:44 #2
I din Onmouse event skal du simpelt hen bare tjekke om der er skud i magasinet....

Indsæt din egen variabel for skud og henvis til de pågældende frames eller labels...

On (Release)
      If (skud=0)
            Go to and Stop (\"INGEN-SKUD\")
      Else
            Begin Tell Target (\"SKYDESKIVE\")
                  Go to and Play (\"AMMO-NOK\")
            End Tell Target
      End If
End On

Husk at nulstille variablen skud, når der reloades.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. november 2000 - 00:48 #3
Dette forudsætter at du selvfølgelig trækker 1 fra variablen skud, når der skydes. Hvis skud så bliver 0 går den til den label eller frame du angiver i ingen skud.

Hvis der er skud i magasinet.

Kan du enten gå til en frame eller som jeg gjorde brugte Tell Target til et movieclip.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. november 2000 - 02:03 #4
Ellers send mig fla. filen, så kigger jeg på den... Ikke at jeg vil lave det, men så kan jeg fortælle dig løsningen ud fra din egen film....

ankjaer666@hotmail.com

/Nikolaj